خاصیت انواع سنگ نمک خوراکی

25

آیا در رابطه با خاصیت سنگ نمک چه می دانید؟ آیا می دانستید که استفاده خوراکی از برخی سنگ نمک های موجود در بازار ممکن است؟ انواع سنگ نمک چه کاربرد هایی دارند؟
مسلما می دانید که از گذشته تا کنون، سنگ نمک در موارد بسیار متنوعی کاربرد داشته و از آن به عنوان ماده ای ضدعفونی کننده برای بدن و صنایع مختلف استفاده می شده است.
سنگ نمک با توجه به اینکه از کدام معدن استخراج شده باشد، دارای انواع گوناگونی بوده که هر کدام درصد خلوصشان با دیگری متفاوت است.
برخی از قدیمی ها، هنوز هم از سنگ نمک در پخت و پز خوراکی های خود استفاده می کنند و معتقدند که هیچ چیز نمی تواند جای سنگ نمک را به عنوان یک چاشنی برای غذا ها بگیرد. حتی نمک هایی که تصفیه شده و یددار می باشند.

ویژگی سنگ نمک خوراکی چیست؟

امروزه با وجود اینکه بسیاری از متخصصان تغذیه خوردن سنگ نمک و استفاده از آن در پخت و پز را منع کرده اند، اما بسیاری همچنان از این سنگ نمک استفاده کرده و از طرفی هم پزشکان طب سنتی، استفاده خوراکی از سنگ نمک را توصیه می کنند.
این مسئله هنوز هم با دو گانگی هایی همراه بوده است. ولی با توجه به اینکه گذشتگان از سنگ نمک خوراکی استفاده می کردند و از خواص درمانی آن بهره مند می شدند، می توان دریافت که سنگ نمک خوراکی می تواند خواص بسیاری برای بدن داشته باشد.
از ویژگی های سنگ نمک خوراکی، در ابتدا باید به درصد خلوص آن اشاره کرد. چراکه سنگ نمک هایی هستند که چون درصد خلوص پایین تر از ۹۵ درصد را داشته، مناسب برای کار های صنعتی بوده و استفاده خوراکی از آن ها ممکن نمی باشد.
پس اگر می خواهید سنگ نمک را در مصارف خوراکی استفاده کنید، بهتر است بهتر است به درصد خلوص آن توجه داشته و حداقل درصد لازم یعنی ۹۷% درصد را دارا باشد.
انواع سنگ نمک هایی که امروزه در بازار یافت می شود و استفاده خوراکی آن ها ممکن است به شرح زیرند:

  • سنگ نمک صورتی به دست آمده از دامنه کوه هیمالیا که بسیار هم کمیاب و گران قیمت است.
  • سنگ نمک سفید که در ایران به دلیل وجود معادن بسیار نمک به راحتی یافت می شود.
  • سنگ نمک شیشه ای که درصد خلوص بسیار بالایی داشته و کاملا بدون ناخالصی است.

خاصیت سنگ نمک خوراکی

برای اینکه از خاصیت سنگ نمک آگاه شوید، لازم است از موارد استفاده سنگ نمک در زمان های دور مطلع شوید. کاربرد سنگ نمک در گذشته عبارت است از:

  • استفاده های خوراکی در پخت و پز
  • درمان نفخ شکم و دل درد های شدید
  • درمان مسمومیت و ضد عفونی کردن دستگاه گوارش
  • استفاده از آن برای بهتر شدن رشد مو و ناخن
  • شفاف کردن پوست و از بین بردن لکه های ناشی از جوش

و … .
حال که از کاربرد های سنگ نمک از گذشته تا کنون مطلع شدید، پیشنهاد می شود شما هم مدتی سنگ نمک خوراکی را در برنامه غذایی خود، به جای نمک های یددار خوراکی قرار داده و از خاصیت سنگ نمک به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید.
سنگ نمک به دلیل ساختاری که دارد، بیشترین خاصیت را می تواند در درمان بیماری هایی داشته باشد که با ویروس، میکروب و … سروکار دارند‏ نقش داشته باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید