خرید سنگ نمک آبی رنگ گرمسار

خرید سنگ نمک آبی

خرید سنگ نمک آبی رنگ گرمسار، مخصوص صادرات، ارائه نمونه های کلکسیونی کاملا شگفت انگیز سنگ نمک آبی، امکان ارسال نمونه کمتر از ۱۰ کیلوگرم.

سنگ نمک آبی چیست؟

سنگ نمک آبی یا به اختصار نمک آبی فقط در معادن نمک ایران و گرمسار وجود داشته و در هیچ کدام از منابع نمکی دنیا وجود ندارد و تاکنون نیز مشاهده نشده است.

شکل ظاهری این نمک با سایر نمک ها به دلیل وجود دانه های آبی رنگ متفاوت است و به همین دلیل به نمک آبی مشهور شده است.

خرید سنگ نمک آبی

یادداشت

برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند نمک آبی به این دلیل نامگذاری شده که از آب دریا به دست می‌آید که این موضوع صحت ندارد و به علت آبی رنگ بودن آن به سنگ نمک آبی مشهور شده است

نمک آبی از سنگ نمکی به همین نام به دست می‌آید و در واقع پس از کوبیدن سنگ نمک آبی، نمک حاصله به نام نمک آبی به دست می‌آید که فوق العاده کمیاب و گران قیمت است.

شاید از ۱۵۰ سال قبل به این سو که استخراج نمک از منابع کوهی و معدنی بسیار آسان شد و همه عملیات از طریق ماشین انجام گرفت، حجم استخراج نمک به طرزی باورنکردنی افزایش یافت و از تقاضا پیشی گرفت و همین امر سبب شد که قیمت نمک کاهش یابد در صورتی که در اعصار گذشته روال فروش نمک به این طریق نبوده و حتی به عنوان حقوق به سربازان نمک پرداخت می‌شده است و این را از کلمه انگلیسی salary به عنوان دستمزد در می‌یابیم که مورخین قید نموده‌اند از زمانی که salt یا همان نمک به عنوان حقوق به سربازارن رومی پرداخت می‌شد به جای مانده است.

خرید سنگ نمک آبی

علی ایحال علی رغم کاهش شدید قیمت نمک در بسیاری از کشورها به دلیل میزان فراوان آن، اما سنگ نمک آبی و به تبع آن نمک آبی از این قضیه مستثنا می‌باشد چرا که فراوانی آن بسیار محدود است و در برخی از سالها ممکن است به ۱۰ تن نیز نرسد که همین مورد اخیر نشانگر مشکل بودن استخراج و استحصال سنگ نمک آبی است.

ویژگی بارز این سنگ نمک به دلیل وجود منابع زیاد پتاسیم درون آن است که باعث تغییر رنگ این سنگ نمک به آبی نیز شده است.

چرا نمک آبی رنگ می شود

برای اینکه بدانیم چرا سنگ نمک آبی به این رنگ به خصوص گرایش یافته است در ابتدا می‌بایست شیوه تشکیل این کانی را بدانیم.

سنگ نمک آبی در منطقه گرمسار یافت می‌شود جایی که از لحاظ جغرافیایی، ۲۰۰ میلیون سال قبل اقیانوسی بسیار پهناور بوده است و پس از خشک شدن این مجموعه آبی بزرگ،معادن نمک تشکیل شده و بر اثر فشاور بسیار فراوان، برخی از رگه‌های درون این معادن عنصر پتاسیم را درون خود جای داده که همان منابع تشکیل دهنده سنگ نمک آبی می‌باشند.

خرید سنگ نمک آبی

به طور واضحتر اگر بخواهیم صحبت کنیم فشردگی بسیار فراوان در معادن سنگ نمک بر اثر میلیون ها سال انباشتگی باعث آبی دیده شدن این سنگ نمک ها می‌شود ولی پس از شکستن و خرد شدن سنگ های آبی رنگ به سفید تغییر رنگ داده و نقاط آبی رنگ درون آن دیده می‌شود و در در واقع یکی از راه های تشخیص سنگ نمک آبی همین مورد اخیر است.

یادداشت

یکی از راه های تشخیص سنگ نمک آبی اصل این است که پس از خرد کردن این سنگ نمک، نمک حاصله سفید رنگ بوده و نقاط آبی را درون خود به همراه دارد

خرید سنگ نمک آبی

خواص و کاربردهای نمک آبی ایرانی

شاید درباره سنگ نمک آبی بسیار شنیده باشید ولی علت این همه شهرت برای نمک آبی فقط به دلیل کم بودن مقدار آن است یا علت دیگری نیز دارد؟

نمک آبی نه فقط به دلیل اینکه کمیاب است بلکه به علت خواص بسیار فراوانی که دارد شهرت بسیار فراوانی یافته که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

می‌دانیم که سنگ نمک آبی منبع غنی پتاسیم کوهی و معدنی است که همین عنصر در کنار منیزیم، سدیم و کلر موجود در سنگ نمک آبی که عناصر شگفت انگیز خلقت محسوب می‌شوند ترکیبی مثال زدنی را ایجاد نموده است و وجود آنها در کنار یکردیگر به صورت کاملا طبیعی اثرات شگفت انگیزی را به دنبال دارد که هیچ ماده معدنی تاکنون چنین خاصیتی را به همراه نداشته است.

خرید سنگ نمک آبی

برخی از خواص حیرت انگیز سنگ نمک آبی ب هقرار ذیل است:

  • یکی از خواص بینظیری که از سنگ نمک آبی به تازگی کشف شده مربوط به پتاسیم موجود در آن می‌باشد که در کنار سدیم سبب می‌شود ریتم قلب به خوبی تنظیم شود
  • مصرف این نمک همراه با غذا به اندازه کافی کلسیم را به بدن تزریق می‌کند که سبب محکم شدن اسخوان بندی خواهد شد
  • دیده شده افرادی که مشکل در هضم غذای خود دارند کلری که در نمک آبی وجود دارد قادر است این مشکل را حل کرده و غذا را به خوبی هضم کند
  • طبق تحقیقات صورت گرفته نمک آبی از لخته شدن خون در رگ ها نیز جلوگیری می‌کند
  • شاید دلیل بسیار مهم استفاده از نمک آبی برای این باشد که این نمک پس از مصرف مداوم، حالتی شادی گونه و فرح بخش را در فرد ایجاد می‌کند و استرس و نگرانی را به خوبی دفع می‌کند

البته علاوه بر موارد گفته شده در بالا که جنبه پزشکی و درمانی دارد از سنگ نمک آبی برای تزیین و برخی نمونه های خاص و نایاب آن مورد علاقه کلسیونرها و اشخاصی است که سنگ های خاص را جمع آوری می‌کنند.

خرید سنگ نمک آبی

همچنین برای تزیین گوشه هایی از منزل و کار کردن درون دیوار نیز از سنگ نمک آبی استفاده می‌شود ولی در نظر داشته باشید که فضای در نظر گرفته شده باید بسیار لوکس و خاص باشد چرا که استفاده اینچنینی از سنگ نمک آبی فوق العاده گران و هزینه بر است.

البته برای طعم دادن به پخت غذاها خصوصا غذاهای دریای از نمک آبی بهره گرفته می‌شود و طبق گفته سرآشپزان، نمک آبی طعمی را به غذا می‌دهد که هیچ نمکی قادر به چنین کاری نیست.

سنگ نمک آبی گرمسار و سمنان

نمک آبی گرمسار همان سنگ نمک آبی است که درباره خواص و کاربردهای آن بالاتر صحبت کردیم و با ارزش ترین سنگ نمک آبی است و همچنین از لحاظ ساختاری بلوری شکل است و فوق العاده کمیاب است اما در دیگر سو نمک آبی سمنان نیز قرار دارد که ساختار آن بلوری مانند نیست و حالتی شکری گونه دارد و از قیمت به مراتب پایین تری برخوردار می‌باشد.

یادداشت

تجار اصلی سنگ نمک آبی همواره به دنبال خرید سنگ نمک آبی گرمسار می‌باشند چرا که فواید بسیار فراوان سنگ نمک آبی اشاره به این نوع از نمک دارد.

خرید سنگ نمک آبی

انواع نمک نایاب در دنیا

همانطور که سنگ نمک آبی ایرانی بسیار نایاب و پرطرفدار است برخی دیگر از نمک های رنگی نیز وجود دارند که در دنیا طرفداران فراوانی دارند چرا که بسیار خاص هستند البته همه آنها ممکن است طبیعی نباشند برای آشنایی بیشتر شما همراهان، انواع نمک های نایاب به شما معرفی شده است.

نمک صورتی هیمالیا

نمک صورتی هیمالیا به مانند نمک آبی ایران در ردیف نمک های کمیاب شمرده می‌شود اما در واقعیت به اینگونه نیست چرا که میزان برداشت سنگ نمک هیمالیا به قدری زیاد است که به هر میزان درخواست در سراسر دنیا پاسخ داده می‌شود و تجار پاکستانی برای بالا بردن قیمت سعی دارند آن را کمیاب معرفی کنند ولی همانطور که گفته شد خلاف این موضوع در حال رخ دادن است و فراوانی و موجودی این نمک بسیار زیاد است و همیشه در دسترس است.

رنگ این نمک به صورت طبیعی به نارنجی، قرمز و صورتی گرایش دارد که ناشی از تفاوت رنگ های سنگ نمک هیمالیا یا همان سنگ نمک پاکستان است.

خرید سنگ نمک آبی

نمک خاکستری

نمک خاکستری نیز از جمله نمک های با مقدار تولید کم در سطح دنیاست و در سواحل بریتین کشور فرانسه با روش های بسیار سنتی به دست می‌آید.

البته این نمک به خودی خود خاکستری نیست و پس از ترکیب نمک دریا با خاک رس به این شکل تبدیل می‌شود و هیچگونه عملیات تصفیه نیز روی آن صورت نمی‌گیرد.

خرید سنگ نمک آبی

نمک قرمز هاوایی

نمک قرمز هاوایی نیز از جمله نمک های کمیاب است که همانطور که از اسم آن مشخص است از سواحل هاوایی به دست می‌آید ولی جالب اینکه به مانند نمک خاکستری این نمک نیز حاصل درگیر شدن نمک با خاک رس و سایر افزودنی هاست که در نتیجه رنگ نمک به قرمز تغییر می‌کند.

در نمک قرمز هاوایی به وفو ر از اکسید آهن استفاده می‌شود.

نمک قرمز و نمک خاکستری هر دو از نوع دریایی هستند اما سنگ نمک آبی یک کانسار معدنی است و کوهی است.

خرید سنگ نمک آبی

صادرات سنگ نمک آبی

صادرات سنگ نمک آبی با سایر سنگ نمک ها متفاوت است چرا که مواردی را باید از قبل تهیه و آماده کرد و همچنین بازار هدف آن نیز متفاوت است و در هر کشوری مشتریان آن وجود ندارند که اصلی ترین دلیل آن به قیمت بالای سنگ نمک آبی باز می‌گردد.

یادداشت

برای اطلاعات بیشتر درباره خرید و فروش و صادرات سنگ نمک ابی پیشنهاد می‌شود از این صفحه نیز بازدید نمایید

خرید سنگ نمک آبی

برای صادرات سنگ نمک آبی با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید