فروش سنگ نمک خالص گرمسار

سنگ نمک گرمسار

آیا میدانستید که گرمسار یکی از مناطقی است که سنگ نمک در معادن آن زیاد یافت می شود؟ آیا برای خرید و فروش سنگ نمک گرمسار، تنها می توان از طریق مراکز فروش اقدام کرد؟
یکی از قطب های اصلی تولید سنگ نمک در ایران، منطقه گرمسار است. در گرمسار حدود ۲۷ معدن نمک وجود دارد که سنگ نمک های تولیدی از آن ها، دارای خلوص ۹۶ تا ۹۸ درصد می باشد.
می دانید که نمک در بیشتر موارد، استفاده خوراکی دارد. اما سنگ نمک هایی هم هستند که از مرغوبیت بالایی برخوردار نبوده و نمی توانند به مصرف روزانه و خانگی در آیند. به همین دلیل، از آن ها به عنوان ماده ای برای رفع یخ زدگی جاده ها در فصول سرد زمستان استفاده می شود.
سنگ نمک هایی که از معادن گرمسار استخراج می شود، به کارخانه های تولید نمک انتقال داده شده و بخشی از آن ها به عنوان نمک تصفیه شده که تحت پروسه تولید، ناخالصی های آن جدا شده و موادی از قبیل ید به نمک مورد نظر افزوده شده است، به بازار عرضه می شود.
بخش دیگر سنگ نمک گرمسار می توانند با توزیع در بازار فروش، به مصرف کسانی در آیند که از سنگ نمک در خوراکی های خود استفاده می کنند. با توجه به اطلاعات به دست آمده از خصوص سنگ نمک، می توان دریافت که دارای عناصر مفید تری به نسبت نمک یددار می باشد و به همین دلیل، استفاده از آن بسیار مفید تر خواهد بود.

دسته بندی انواع سنگ نمک گرمسار

سنگ نمک گرمسار، با توجه به نوع مصرفشان، دارای انواع مختلفی می باشند که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • نمک خرد شده و میکس
  • نمک جاده ای و ضد یخ
  • سنگ نمک در اندازه های مختلف
  • نمک دست چین

تمامی این نمک ها، از نظر نوع استفاده با یکدیگر متفاوت می باشند. به عنوان مثال، نمک دست چین مورد استفاده برای خوراک دام و صنایع مختلف می باشد و به دلیل عناصر و موادی که در آن وجود دارد، نمی توان این نمونه از نمک را با سنگ نمک جابجا کرد.
خرید و فروش سنگ نمک طبیعی، می تواند از طریق مراجعه به فروشگاه های عرضه مواد غذایی صورت گیرد. اما اگر زمان کافی برای مراجعه به مراکز فروش را ندارید، پیشنهاد می شود از طریق سایت های اینترنتی برای خرید و فروش سنگ نمک مورد نظر خود به اندازه نیاز، اقدام نمایید.
اگر می خواهید سنگ نمک را به عنوان خوراکی استفاده کنید، باید در هنگام خرید آن از مراکز فروش دقت فرمایید. چون ممکن است سنگ نمک دارای آنزیم های خطرناکی باشد که امکان دارد برای سلامتی ضرر داشته باشد. اما استفاده های دیگری به عنوان تزئین دکوراسیون، وسیله ای آرامش بخش و … هم می تواند جزو دیگر مصارف سنگ نمک به حساب آید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید