فروش سنگ نمک معدنی سمنان و گرمسار با خلوص ۹۹درصد

,
سنگ نمک معدنی

فروش سنگ نمک معدنی سمنان و گرمسار با خلوص ۹۹ درصد، مناسب برای تولید نمک خوراکی، استفاده برای سنگ نمک دام، صادرات سنگ نمک به سایر کشورها برای خرید سنگ نمک معدنی گرمسار تماس بگیرید.

سنگ نمک معدنی چیست؟

نمک خوراکی که ما استفاده می‌کنیم به دو روش تهیه می‌شود یا از دریا تهیه شده یا از دل کوه‌ها به دست می‌آید به نمکی که از دل کوه‌ها به دست می‌آید اصطلاحا معدنی نیز گفته می‌شود.

سنگ نمک اصطلاحی است عامیانه برای یک ماده معدنی پر فایده که با فرمول شیمیایی کلرید سدیم یا همان NaCl که مزه شوری دارد و به طور معمول به رنگ سفید در طبیعت وجود دارد که البته این کانی بر اساس عناصر موجود در آن می‌تواند به رنگ های دیگری نیز وجود داشته باشد.

سنگ نمک معدنی

کاتالیزورهای طبیعی که سبب تغییر رنگ سنگ نمک می‌شوند عوامل محیطی هستند و به همین دلیل است که سنگ نمک به رنگ های مختلف در مناطقی از کره زمین دیده می‌شود چرا که عامل خاک منطقه و دمای هوای هر منطقه عاملی بسیار مهم برای تشکیل کانی های سنگ نمک در طول قرن های متمادی بوده است.

معادنی که این سنگ های نمکی از آنها استخراج می‌شوند بر اثر تبخیر دریاچه ها در میلیون ها سال پیش و بر آمدن کوه ها تشکیل شده‌اند و هر کدام ممکن است چندین کیلومتر عمق داشته باشند.

سنگ نمک معدنی

برای درک بهتر این موضوع طبق تخمینی که دانشمندان زده‌اند میزان موجودی سنگ نمکی که در حال حاضر در کره زمین وجود دارد حداقل تا ۶۰۰ سال آینده پاسخگوی نسل بشر خواهد بود.

یادداشت

سنگ نمک معدنی همان سنگی است که از معادن درون کوه‌ها استخراج می‌شود

سنگ نمک معدنی

سنگ نمک معدنی بهتر است یا سنگ نمک دریا

هر دو منبع نمک اعم از سنگ نمک دریا و سنگ نمک معدنی سالانه سبب تولید میلیون‌ها تن نمک در جهان هستند. اما امروزه پس از آزمایشات فراوان مشخص گردیده نمک دریا دارای فلزات سنگین مانند سرب و آرسنیک است.

علاوه بر مبحث علمی، آب دریا به دلیل آلوده بودن و خصوصا در ایران که همه نوع آشغال در دریا ریخته می‌شود و از همین آب، نمک به دست می‌آید لذا بسیاری از آلودگی‌های موجود در طبیعت دریا را نیز به خود جذب می‌کند.

یادداشت

آب دریا به دلیل اینکه آشغالهای زیادی درون آن ریخته می‌شود معمولا آلودگی زیادی دارد

نکته‌ای دیگری که قابل بیان است نمک به دلیل ماهیت وجودی آن دارای رطوبت است و مناسب بسیاری از افراد نیست.

این در حالی است که سنگ نمک معدنی هیچکدام از این مشکلات را ندارد و در نوع خوراکی دارای خلوص بسیار بالایی است.

سنگ نمک معدنی

سنگ نمک گرمسار

آیا می‌توانید چند نمونه از بهترین معادن سنگ نمک ایران را معرفی کنید؟ آیا تمامی سنگ نمک استخراجی از این معادن برای تولید نمک خوراکی به کار گرفته می‌شود یا بخشی به کارخانه های صنعتی راه می‌یابد؟

یادداشت

سنگ نمک معادن گرمسار در ایران دارای کمترین میزان ناخالصی است

می‌دانید که ایران از نظر داشتن معادن سنگ نمک، در زمره بهترین‌ها قرار دارد. سنگ نمک ایرانی، یکی از بهترین سنگ نمک هایی است که در بازار فروش، یافت شده و دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشد.

یکی از دلایلی که سبب شده تا سنگ نمک ایران از بهترین سنگ نمک های بازار جهانی به حساب آید، عدم وجود ناخالصی زیاد در سنگ نمک است.

سنگ نمک گرمسار، به دلیل وجود یک معدن سنگ نمک با کیفیت عالی در این شهر، به عنوان یکی از مرغوبترین و بهترین انواع سنگ نمک در سطح کشور شناخته می‌شود که در کارخانه سنگ نمک گرمسار که در این شهر واقع شده است فرآوری شده و برای مصرف به بیشتر نقاط کشور ارسال می‌شود.

به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالایی که این نوع سنگ نمک دارد باعث شده است که سنگ نمک های این شهر بازار داخلی و صادراتی داغی داشته باشند و دارای طرفداران زیادی در سطح کشور باشد و عده بسیاری در سراسر کشو و خارج از کشور خواهان خرید این نوع سنگ نمک می باشند

در این مطلب قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با سنگ نمک گرمسار و سمنان آشنا کنیم چرا که ۸۰ درصد امر صادرات سنگ نمک از این استان صورت می‌پذیرد همچنین به کاربرد های نمک صنعتی تولید شده در کارخانه های نمک نیز اشاره خواهیم کرد و به علاوه در مورد صادرات و خرید و فروش این نوع سنگ نمک توضیحاتی را ارائه خواهیم داد لذا با ما همراه باشید.

سنگ نمک معدنی

سنگ نمک گرمسار در میان تمامی انواع سنگ نمک، از میزان خلوص بیشتری برخوردار است و تمام کارخانه‌های تولید نمک تقریبا از سنگ نمک معدنی گرمسار استفاده می‌کنند.

می‌دانید که هر چه سنگ نمک میزان ناخالصی آن کمتر باشد و درصد خلوص بالاتری داشته باشد، چه برای مصرف خوراکی و چه برای استفاده در کارخانه‌های صنعتی، در زمره بهترین‌ها قرار می‌گیرد.
ناگفته نماند که ایران به دلیل دارا بودن بهترین معادن سنگ نمک و استخراج تناژ بالا به صورت سالیانه، در رده بیستم کشورهایی قرار گرفته است که جزو پر تولیدترین کشورها در زمینه سنگ نمک می‌باشد.

سنگ نمک معدنی
در نمودار زیر میزان تولید سالانه نمک در دنیا را ملاحظه می‌کنید.

سنگ نمک معدنی

بیشترین میزان تولید سنگ نمک در ایران

با توجه به تناژ بالای تولید سنگ نمک در طول یک سال، می‌توان دریافت که معادن سنگ نمک در ایران، تعداد بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

برخی از این معادن، دارای سنگ نمک با درصد خلوص بالا بوده که بیشتر سنگ نمک استخراجی از این معادن، به منظور مصارف خوراکی استفاده می‌شوند و برخی دیگر که درصد خلوص پایین‌تری را به خود اختصاص می‌دهند از سنگ نمک تولیدی آن‌ها، در کارخانه‌های صنعتی استفاده شده و به آن سنگ نمک صنعتی گفته می‌شود.

یادداشت

رتبه اول تولید سنگ نمک را در ایران استان سمنان و شهر گرمسار در اختیار دارد

سنگ نمک معدنی

ویژگی بهترین سنگ نمک چیست؟

همانطور که گفته شد یکی از کلی‌ترین ویژگی‌هایی که به کمک آن می‌توان بهترین سنگ نمک ممتاز را از سنگ نمک نامرغوب تشخیص داد، میزان و درصد خلوص سنگ نمک می‌باشد.
جالب است بدانید که همین ناخالصی و یا میزان خلوص، می‌تواند تاثیرات زیادی بر ویژگی‌های دیگر سنگ نمک بگذارد. از این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هرچه سنگ نمک میزان خلوص بالاتری داشته باشد، شفاف‌تر بوده و هرچه ناخالصی آن بیشتر باشد، به میزان کدر بودن سنگ نمک اضافه می‌شود.
  • هرچه درصد خلوص سنگ نمک بیشتر باشد، بلور های تشکیل شده درشت تر خواهد بود و برعکس.
  • میزان سختی و نرمی سنگ نمک، با میزان خلوص آن رابطه داشته و هرچه که میزان سختی بیشتر باشد، نشان از این است که خلوص سنگ نمک هم درصد بالاتری را به خود اختصاص داده است.

شما تنها با دانستن میزان خلوص سنگ نمک، می‌توانید از کیفیت و مرغوبیت آن مطلع شوید.

سنگ نمک معدنی

بازار صادرات سنگ نمک معدنی سمنان

سنگ نمک سمنان، در لیست بهترین سنگ نمک‌ های جهان قرار گرفته و بسیاری از کشور ها خریدار سنگ نمک سمنان و گرمسار هستند. از کشور‌هایی که سنگ نمک گرمسار به آنها صادر می‌گردد، می‌توان به این کشورها اشاره نمود:

  • آلمان
  • گرجستان
  • عمان
  • امارات متحده عربی
  • عراق
  • افغانستان
  • ارمنستان
  • آذربایجان

سنگ نمک معدنی

چه سنگ نمک هایی از معادن استخراج می شود

انواع سنگ نمک معدنی که به صورت کاملا طبیعی از معادن گرمسار استخراج می‌شود شامل موارد ذیل است

  • سنگ نمک سفید
  • سنگ نمک رنگی قرمز
  • سنگ نمک رنگی نانرجی
  • سنگ نمک رنگی آبی
  • سنگ نمک سیاه

هر کدام از این سنگ نمکها دارای کاربردها و مصارف متفاوتی است.

سنگ نمک معدنی

آشنایی با کاربردهای سنگ نمک

برای اطلاعات بیشتر درباره کاربردهای سنگ نمک می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید

کارخانه بسته بندی سنگ نمک

کارخانه بسته بندی سنگ نمک مجموعه هالیتو با توجه به حجم صادرات سنگ نمکی که در این شهر قرار دارد یکی از بزرگترین کارخانه های بسته بندی سنگ نمک در ایران است که سنگ نمک مرغوب و با کیفیت را که از معادن سنگ نمک در این شهرستان استخراج می‌شود را دریافت کرده و پس از بسته بندی در کیسه های سفارشی مشتری صادر می‌گردد.

این بسته بندی ها می‌تواند در اوزان زیر باشد:

  • ۲۵ کیلویی
  • ۳۵ کیلویی
  • ۵۰ کیلویی
  • ۱ تنی جامبو بگ

طبیعتا هر چه وزن کیسه کمتر باشد طبیعتا هزینه آماده سازی آن هم بالاتر خواهد بود البته خیلی اوقات خریداران خارجی به مبلغ چندان اهمیتی نداده و فقط نوع و کیفیت بسته بندی را در اولویت قرار می‌دهند.

همچنین سنگ نمک های استخراج شده علاوه بر بسته بندی، به واحد نمک کوبی نیز هدایت می‌شوند که پس از کوبیدن، در ۵ رقم سایزها مختلف آماده سازی می‌شوند.

نمک های آماده شده نیز به همین ترتیب در وزن های گفته شده قابل یسته بندی است به استثناء نمک پودری که بسته بندی بیشتر از ۵۰ کیلویی برای آن مناسب نیست و سبب خواهد شد که این نمک به سرعت به هم بچسبد لذا نمک پودری هیچگاه در کیسه جامبو بگ گرفته نمی‌شود.

همچنین نمک های شیلاتی تولید شده در این کارخانه، دارای دانه های درشت هستند و بزرگترین دانه ها را در بین نمک های تولیدی در کارخانه به خود اختصاص داده اند تا جایی که سایز آن ها در حدود ۵-۱۰ میلی متر بصورت میانگین می‌باشد البته برای برخی از صنایعی که نیاز دارند نمک شیلاتی به صورت یک دست تهیه شود چنین امکانی وجود دارد و نمک های نخودی یا همان شیلاتی کاملا یک سایز و یک اندازه آماده می‌شوند..

کاربردهای سنگ نمک معدنی

بیش از ۵۰ درصد از مواد شیمیایی در مراحل اولیه ساخت به نمک احتیاج دارند که چنین میزان وابستگی به یک ماده طبیعی نشانگر اهمیت بسیار بالای آن است و به همین دلیل است که برخی مورخین نام نمک را زندگی گذاشته و به این نام صدا می‌زدند چرا که نمک همه زندگی و اصل زندگی است و بدون آن حیات انسان با مشکل مواجه خواهد شد.

با ذکر یک مثال می‌خواهم اهمیت نمک را در زندگی روزمره به شما نشان دهم توجه کنید:

طبیعتا نام کلر را تاکنون شنیده‌اید و همچنین با سود سوزآور نیز آشنا هستید این دو ماده از الکترولیز نمک به دست می‌آیند.

سنگ نمک معدنی

کلر ماده ای است که هزاران ماده شیمیایی دیگر از آن تولید می‌شود که ساده ترین آنها پنجره‌های pvc و وسایل ساختمانی است و از ساده‌ترین استفاده‌ای که از سود سوزآور می‌شود برای تولید کاغذ و صنعت چاپ است.

به همین دو مورد گفته شد اگر دقت کنیم که نیاز روزانه زندگی انسان است و علاوه بر آن هزاران کاربرد فراوان دیگری که نمک دارد نشانگر این موضوع است که نمک سبب ادامه و بقای انسان بر روی کره زمین است.

سنگ نمک معدنی

انسانهای ۱۰۰۰ سال قبل به دلیل اینکه از نمک فقط برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌نمودند تا حدی وابستگی به این ماده شور مزه داشتند و کمبود آن زندگی آنها را با خطر مواجه می‌کرد اما امروزه با پیشرفت زندگی و ورد ماشین آلات به زندگی ما انسانها وابستگی ما به نمک به قدری شدید شده که اگر یک هفته نمک از روی کره زمین به طور کامل محو شود ما قادر به ادامه زندگی نخواهیم بود.

با مطالب گفته شده به اهمیت نمک و نقش آن در روند کنونی حیات بشر پی بردید در ادامه بخشی از کاربردهای مهم سنگ نمک به حضورتان معرفی می‌شود.

از سنگ نمک به ۳ گونه استفاده می‌شود:

  1. شکل معمولی و صخره ای
  2. به شکل برش خورده
  3. به شکل خرد شده و دانه بندی شده

سنگ نمک معدنی

استفاده از سنگ نمک صخره ای

سنگ نمک در حالت معمولی خود که دارای همان شکل طبیعی باشد به سنگ نمک صخره ای یا سنگ نمک کلوخه معروف است و کاربردهای فراوانی دارد که مهمترین آنها موارد زیر است:

  • تصفیه آب و احیای رزین
  • تولید نمک خوراکی
  • برای خوراک دام
  • جهت حوضچه های پرورش  ماهی
  • تلخی گیری زیتون
  • استفاده برای دکوراسیون
  • برای برش و تولید سنگ نمک تزئینی
  • تولید پارچه و رنگرزی
  • تصفیه دستگاه دیالیز

سنگ نمک معدنی

موارد از این دست زیاد است که همانطور که گفته شد موارد مهم آن معرفی شده است.

استفاده از سنگ نمک برش خورده

موارد استفاده از سنگ برش خورده مانند سنگ نمک صخره ای است ولی برای راحتی بیشتر سنگ نمک، برش می‌خورد تا حمل و جابجایی آن آسانتر شده و در بسته بندی های منظم به خریدار تحویل گردد و در این صورت امکان تحویل گرفتن و انبار کردن آن نیز راحت تر است.

ولی علاوه بر موارد فوق، دو کاربرد بسیار مهم سنگ نمک برش خورده برای موارد ذیل است:

  • ساخت آجر نمک
  • ساخت دیوار نمک و اتاق نمک

سنگ نمک معدنی

شاید ۹۰ درصد سنگ نمک برش خورده برای تولید آجر نمک و ساخت اتاق نمک استفاده می‌شود که رقم قابل توجهی است و آن هم به دلیل خواص بسیار فراوان اتاق نمک برای درمان بیماری هاست که علی الخصوص در ۳ سال اخیر درمان بیماران توسط اتاق نمک و اتاق غار نمک بسیار افزایش یافته است.

کاربرد سنگ نمک خرد شده

سنگ نمک خرد شده که به آن نمک دانه بندی نیز گفته می‌شود به قدری کاربرد آن زیاد است که نمی‌توان صنعتی را یافت اعم از خوراکی، شیمیایی، دامی و … که از این نمک استفاده نکند و در واقع باید گفت در کدام صنایع کاربرد ندارد چرا که هر صنعتی را بخواهیم نام ببریم تمام یا بخشی از آن از این نمک استفاده می‌کنند ولی به طور کلی بخش اعظم مصرف نمک تصفیه نشده یا اصطلاحا صنعتی در موارد ذیل است:

  • حفاری چاه های نفت
  • برف روبی و یخ زدایی از جاده ها
  • تولید سرم
  • تصفیه آب
  • به عنوان ماده اولیه در تمام شاخه های صنعتی و شیمیایی

سنگ نمک معدنی

خواص سنگ نمک معدنی

تا اینجا درباره نحوه تشکیل و استخراج و همچنین کاربردهای سنگ نمک معدنی و بازار هدف آن توضیح داده شد اما در ادامه درباره خواص این کانی پر مصرف صحبت خواهیم کرد چرا که خیلی‌ها دوست دارند بدانند آیا سنگ نمک که این همه کاربرد دارد آیا اگر به طور مستقیم از آن استفاده کنیم برای ما خاصیتی دارد یا خیر؟

برای اگاهی بیشتر درباره خواص سنگ نمک با ما همراه باشید.

سنگ نمک معدنی

خواص سنگ نمک برای چشم زخم

اگر از پدربرزگها و مادربزرگهای خود سوال کنید حتما تایید خواهند کرد که در گذشته نه چندان دور تکه ای از سنگ نمک را جلوی درب منزل آویزان می‌کردند تا از چشم زخم در امان باشند این رسم تاکنون نیز ادامه دارد.

ولی در دنیای کنونی به دلیل اینکه اکثر مردم آپارتمان نشین شده‌اند شاید آویزان کردن سنگ نمک جلوی درب منزل چندان ایده جذابی نباشید به همین منظور در همه خانه ها معمولا تکه ای از سنگ نمک وجود دارد چرا که همان خواص را برای دفع چشم زخم دارد.

از طرفی دیگر به سنگ نمکها شکل و فرم خاصی داده شده تا هم افراد از داشتن سنگ نمک بهره ببرند و هم اینکه سنگ نمک به عنوان محصولی دکوری جلوه زیبایی را به محیط اطراف بدهد.

مجموعه سنگ نمک هالیتو سنگ نمک را به اشکال بسیار زیبایی برش زده و آماده می‌کند و از طرفی دیگر آیه شریفه وان یکاد را که مخصوص از بین بردن چشم زخم است بر روی سنگ نمک چاپ می‌کند تا تاثیر دفع چشم زخم را برای شما به ارمغان آورد.

خواص چراغ سنگ نمک

بسیاری از سنگ نمک های برش خورده درون خود لامپی نیز به همراه دارند شاید باور نکنید همین لامپی که درون سنگ نمک قرار دارد خاصیت آن را دو چندان خواهد کرد.

در خصوص خواص چراغ خواب سنگ نمک و مزایای آن بسیار صحبت شده از تغییر و تصفیه هوا گرفته تا از بین بردن سرطان و درمان سینوزیت که از این موارد بسیار زیاد است یا مثلا گفته شده چراغ سنگ نمک سبب می‌شود خلق و خوی افراد تغییر پیدا کند و رفتار آنها بهتر از قبل شود و همچنین افرادی که بی خوابی دارند راحت تر و آسانتر به خواب بروند تا چقدر این گفته ها درست است؟

سنگ نمک معدنی

فارغ از اینکه صحبتهای مطرح شده درست باشد یا خیر شما اگر در مناطقی که رطوبت بالایی دارد زندگی می‌کنید تکه ای از سنگ نمک را در محیط قرار دهید به زودی متوجه می‌شوید که سنگ نمک خیس شده است!؟

دلیل این اتفاق چیست؟ چرا سایر وسایلی که در فضای مرطوب قرار دارند خیس نمی‌شود ولی سنگ نمک خیس می‌شود و از زیر آن آب روان می‌شود؟

سنگ نمک خاصیتی دارد که نسبت به محیط اطراف خود واکنش نشان داده و ذرات معلق در هوا و مولکول های هوا را به خود جذب می‌کند و در قبال آن یونهای منفی خود را آزاد می‌کند و با اینچنین چرخه ای که به آن تبادل یونی گفته می‌شود فضای اطراف خود را پاکیزه نگه می‌دارد.

سنگ نمک معدنی

دلیل اصلی استفاده بیش از پیش سنگ نمک به علت داشتن همین خواص شگفت انگیز است البته اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از سنگ نمک ببرید به تعداد لازم از سنگ نمک در منزل یا محیط کاری خود استفاده کنید.

خواص سنگ نمک خوراکی

سنگ نمک خوراکی شامل املاح مختلفی مانند سدیم، کلسیم، منیزیم است که البته میزان کلسیم و منیزم آن معمولا نزدیک به صفر است و از دیرباز نیز مورد استفاده بوده است.

اگر سنگ نمک به رنگی آبی باشد به سنگ نمک آبی معروف است و میزان پتاسیم آن بسیار است و برای آرامش اعصاب فوق العاده مفید می‌باشد.

سنگ نمک به رنگ های دیگری مانند قرمز و نارنجی نیز وجود دارد که این سنگ نمک ها معمولا آهن فراوانی دارند و در خیلی از کشورها کوبیده شده و مصرف می شوند.

سنگ نمک معدنی

یادداشت

توجه داشته باشید طبق تاکید وزارت محترم بهداشت استفاده از سنگ نمک مجاز نیست و فقط باید از نمک تصفیه شده استفاده شود

منظور از سنگ نمک اصل چیست؟

سنگ نمک اصل به نوعی از سنگ نمک اشاره دارد که خلوص بسیار بالایی داشته باشد و از عناصر مضری مانند آهک و گچ عاری باشد که به چنین سنگ نمک هایی سنگ نمک اصل گفته می‌شود که همیشه مقدار آنها از سایر سنگ نمک ها کمتر است.

سنگ نمک معدنی

صابون سنگ نمک گرمسار

ما در مجموعه سنگ نمک هالیتو اقدام به تولید صابون از سنگ نمک کرده‌ایم به این نحو که سنگ نمک درمانی را به شکل صابون برش زده و در اختیار شما می‌گذاریم.

این کار چندین مزیت را به دنبال دارد:

  1. سنگ نمک در شکل طبیعی قابل کشیدن بر روی بدن نیست و سبب زخمی شدن پوست خواهد شد
  2. صابون سنگ نمک هالیتو از دل سنگ نمک درمانی تهیه شده و تمامی املاح لازمه بدن را به دنبال دارد
  3. اگر پوست خود را با این صابون سنگ نمک آغشته کرده و سپس استحمام کنید متوجه سبکی خود خواهید شد
یادداشت

صابون سنگ نمک هالیتو فقط به صورت عمده عرضه می‌شود و متاسفانه امکان تک فروشی وجود ندارد

سنگ نمک معدنی

خرید سنگ نمک معدنی

برای خرید سنگ نمک معدنی گرمسار با خلوص بالای ۹۹ درصد با ما تماس بگیرید.

مجموعه سنگ نمک هالیتو با دسترسی به بزرگترین معدن سنگ نمک درمانی در خاورمیانه این سنگ نمک را علاوه بر بازار داخل راهی بسیاری از کشورها نموده است.

سنگ نمک معدنی با خلوص بالاتر از ۹۹ درصد نوعی کمیاب از سنگ نمک است که تاکنون فقط در گرمسار استخراج شده و توسط مجموعه سنگ نمک هالیتو عرضه می‌شود.

سنگ نمک معدنی

کشورهای عراق، روسیه، چین، گرجستان، آذربایجان،هند، ترکیه و ارمنستان خریداران اصلی این سنگ نمک می‌باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید