بهترین معدن های سنگ نمک گرمسار

,
معدن سنگ نمک

استخراج سنگ نمک از بزرگترین معدن سنگ نمک گرمسار، بارگیری روزانه بیش از ۴۵۰ تن سنگ نمک، سنگ نمک خوراکی، سنگ نمک نارنجی، سنگ نمک قرمز، سنگ نمک صادراتی، ارسال سنگ نمک دامی به سراسر کشور.

آغاز داستان نمک

نمک از جمله موادی است که بیش از ۸ هزار سال است انسان با آن آشنا شده و از این هدیه الهی استفاده می‌نماید و تا همین ۴۰۰ سال قبل به عنوان کالایی بسیار گرانبها شناخته می‌شد.

مورخ بزرگ رومی پینیلیس در کتاب خود آورده است که هنگامی که یک فرد ثروتمند رومی مهمانی ترتیب می‌داد برای اینکه درجه اهمیت افراد مشخص باشد نمک را در جایی از میز قرار می‌گذاشت و افرادی که به او نزدیکتر بودند بالاتر از نمک قرار داشتند و افرادی که دورتر بودند پایینتر از نمک معرفی می‌شدند.

معدن سنگ نمک

این امر (اهمیت نمک) تا جایی رسیده بود که حقوق سربازان را با نمک پرداخت می‌کردند و جالب است بدانید کلمه انگلیسی salary که به معنای حقوق است از کلمه انگلیسی salt گرفته شده است یعنی نمک را به عنوان حقوق به سربازان رومی می‌دادند.

یادداشت

ریشه کلمه انگلیسی دستمزد salary از salt گرفته شده است

اما چه شد که نمک امروز به کالایی تبدیل شده که چندان قیمتی ندارد؟ دلیلی اصلی آن انقلاب صنعتی و ورود تجهیزات و ماشین آلات به عرصه استخراج سنگ نمک از معادن بود چراکه تا قبل از آن اشخصا محکوم به اعدام و یا برده‌ها برای استخراج نمک به کار گرفته می‌شدند و گرد و غبار ناشی از کوبیدن سنگ نمک اکثرا پس از مدتی سبب مرگ و میر این افراد می‌شد.

معدن سنگ نمک

اما با ورود ماشین برای استخراج سنگ نمک میزان استحصال افزایش یافت و در نتیجه در بازار کالایی که فراوانی بیشتری داشته باشد از قیمت ان کاسته خواهد شد.

اما شاید یک نوع از سنگ نمک باشد که تاکنون اهمیت جایگاه نمک را حفظ کرده و کماکان دارای قیمت بسیار بالایی است و آن هم سنگ نمک آبی است که به دلیل تقاضای بسیار زیاد و میزان اکتشاف بسیار بسیار کم، قیمت بالایی دارد و ما را به یاد زمانی می‌اندازد که به جای پول به افراد نمک می‌دادند.

یادداشت

سنگ نمک امروزه به کالایی کاملا تخصصی تبدیل شده است

معدن سنگ نمک

علی ایحال فراوانی نمک سبب شده هر سنگ نمک و یا نمکی در بازار نتواند ورود پیدا کند و سنگ نمکی در بازار موفق خواهد شد که کیفیت و استاندارد لازم را داشته باشد و بتواند چرخ صنعتی را به خوبی بچرخاند به همین منظور فقط سنگ نمک هایی در بازار جایگاه موفق تری دارند که خلوص بسیار زیادی داشته باشند و امتحان خود را پس داده باشند.

معادن نمک ایران

بهترین و بیشترین معدن های سنگ نمک در ایران در شهرستان گرمسار وجود دارد و تمامی صنایع را در داخل کشور و کشورهای همجوار به راحتی پوشش می‌دهد.

معادن نمک گرمسار با توجه به کیفیت بالای سنگ نمک، این پتاسیل را داشته که به قطب سنگ نمک ایران تبدیل شود اگر چه در شهرهای مختلف ایران، معادن سنگ نمک وجود دارد، اما کیفیت، رنگ، میزان خلوص و مسائلی از این قبیل وجه تمایز میان معادن می‌باشد.

در حال حاضر، بیش از ۷۰ درصد نمک در ایران از معادن گرمسار استخراج می‌شود که قسمتی از آن به صورت سنگ و قسمتی دانه بندی شده مصرف می‌گردد.

معدن سنگ نمک

سال های متمادی است که ایران در زمره کشورهایی قرار گرفته که بیشترین تناژ تولیدی سنگ نمک را دارند. با بررسی لیست کشورهای تولید کننده سنگ نمک، در ردیف ۲۰ ام، نام ایران خود نمایی می‌کند.

یادداشت

بیشترین نقش در حفظ جایگاه ایران در رتبه جهانی را سنگ نمک گرمسار دارد

این مسئله می‌تواند از نظر اقتصادی، بسیار به نفع کشور ایران باشد زیرا ایران با استخراج سنگ نمک و صادرات آن به کشورهای مختلف، می‌تواند درآمد خوبی را از آن خود نماید.

معدن سنگ نمک

شاید برایتان جالب باشد، اما باید گفت که سنگ نمک استفاده‌های متنوعی داشته و مصرف آن تنها محدود به تولید نمک خوراکی نمی‌باشد. سنگ نمک به دلیل ویژگی های بارز و زیادی که دارد، در صنایع مختلفی هم کاربرد خواهد داشت. برخی از این صنایع عبارتند از:

  • تولید آب آشامیدنی و تصفیه آب
  • تولید مواد غذایی و کاربردی در صنایع دام و طیور
  • صنعت چرم سازی و دباغی
  • تولید پارچه
  • زیتون گیری
  • تولید لاستیک

معدن سنگ نمک

معدن سنگ نمک گرمسار

دلیل بالا بودن تناژ تولیدی سنگ نمک در ایران، وجود معادن سنگ نمک در مناطق مختلف کشور می‌باشد. معدن های سنگ نمکی که بهترین سنگ نمک های جهان از آن استخراج می‌گردد بعضا در ایران وجود داشته و سنگ نمک استخراجی از این معادن، به سراسر این کره خاکی صادر می‌شود.

یکی از اصلی ترین معادن سنگ نمک ایران، معدن سنگ نمک گرمسار است که بهترین و مرغوب ترین نوع سنگ نمک از آن استخراج می‌شود.

معدن سنگ نمک

این معدن نه تنها توانسته میزان چشم گیری از نیاز بازار داخلی، چه برای تولید نمک خوراکی و چه مصارف صنعتی نمک را پاسخ دهد، بلکه بخش اعظمی از آن، بر اساس تعرفه صادرات سنگ نمک از ایران، به کشور های مختلف راه پیدا کرده و بر اساس میزان درصد خلوصی که دارد، از آن استفاده‌های گوناگونی می‌شود.

سنگ نمک گرمسار به دلیل کیفیت بالا کابردهای فراوانی دارد از جمله:

  1. تهیه و آماده سازی نمک خوراکی و طعام در کارخانه های تولیدی
  2. به کارگیری سنگ نمک با درصد خلوص پایین در کارخانه های صنعتی
  3. تولید سنگ نمک تزیینی
  4. تولید آجر نمک
  5. استفاده برای خوراک دام
  6. صنایع تصفیه آب و سختی گیر

موارد گفته شده تنها بخش کوچکی از کاربردهای سنگ نمک با کیفیت گرمسار است و ذکر همه موارد بسیار طولانی است.

معدن سنگ نمک

ویژگی بهترین سنگ نمک چیست؟

بسته به اینکه نوع استفاده از سنگ نمک چه باشد، بایستی به دنبال سنگ نمک مرغوب بود. در واقع اصطلاحی به نام بهترین سنگ نمک وجود ندارد چرا که یک سنگ نمک با کیفیت پایین ممکن است برای صنعتی بهترین گزینه باشد ولی برای مصارف دیگر به کار نیاید.

مثلا سنگ نمک تیره در صنایع دباغی از آن برای گرفتن بوی چرم استفاده می‌شود و در دیگ مخصوص و ضایعات مخلوط می‌کنند تا بوی ایجاد شده از بین برود و قیمت بسیار پایینی نیز دارد و برای دباغی بهترین گزینه است ولی همین سنگ نمک اگر در صنایع احیای رزین و دیگ بخار استفاده شود دیگ بخار را از بین خواهد برد لذا شما خریدار گرامی قبل از هر گونه اقدامی باید با کارشناسان ما مشورت نمایید و مشخص کنید که سنگ نمک را برای چه کاربردی نیاز دارید در آن صورت بهترین سنگ نمک مخصوص شما معرفی خواهد شد.

معدن سنگ نمک

شماره تلفن معدن نمک گرمسار

اگر شما در شهر خود پخش سنگ نمک دارید و قصد دارید به صورت مستقیم از معدن سنگ نمک گرمسار خرید نمایید با شماره ذیل تماس گرفته تا مستقیما به معدن وصل شده و سفارش خود را ثبت کنید.

معدن سنگ نمک گرمسار بالاترین کیفیت سنگ نمک را دارد و عاری از هرگونه گچ و آهک است لذا ما سنگ نمک های خود را به صورت تضمین شده برای شما ارسال می‌کنیم.

معدن سنگ نمک

شرایط صادرات نمک

برای صادرات نمک از ایران دو گونه اطلاعات نیازمند هستید:

  1. شرایط کشور مقصد برای واردات نمک
  2. مجوزهای لازم برای صادرات نمک

این دو مورد محور اصلی شرایط صادرات نمک است که برای هر کشور با کشور دیگری متفاوت است.

معدن سنگ نمک

به طور مثال نمکی که برای عراق ارسال می‌شود با نمکی که برای گرجستان یا روسیه صادر می‌شود بسیار متفاوت است و اگر به این امور آشنا نباشید بسیار متضرر خواهید شد.

بسیاری از افراد پس از تهیه نمک از تامین کنندگان نامعتبر یا تامین کنندگانی که اطلاعات لازمرا در زمینه صادرات ندارند، اقدام به خرید و ارسال نمک می‌نمایند ولی در اکثر موارد هنگام خروج از مرز یا هنگام ورود به کشور مقصد دچار مشکل خواهند شد.

معدن سنگ نمک

یادداشت

مجموعه سنگ نمک هالیتو برای اطمینان خاطر مشتریان محموله های صادراتی را در صورت درخواست مشتری در کشور مقصد به آنان تحویل خواهد داد

صادرات نمک به روسیه

نمک صادراتی به روسیه با نمک مورد تقاضا در سایر کشورهای همجوار با ایران بسیار متفاوت است و الزاما باید بالاترین حد استاندارد را داشته باشد.

صادرات نمک به روسیه همواره یکی از مشکلترین مقاصد صادراتی است چرا که کشور مقصد بر روی آنالیز محصول بسیار حساسیت داشته و کوچکترین تغییر در یک پارت سفارش با سفارش بعدی موجبات لغو قرارداد را به عمل خواهد آورد.

یادداشت

برای اطلاع از آمار صادرات نمک در بیست سال اخیر این صفحه را ببینید

اکثر تولیدکنندگان ایرانی بر روی تولید محصول با حداکثر کیفیت تمرکز لازم را دارند اما مقداری تفاوت در خروجی محصول را نادیده می‌گیرند که همین امر سبب تغییر در کیفیت محصول خواهد شد.

معدن سنگ نمک

اگر تولید کننده‌ای قصد ورود به بازار روسیه را دارد باید بداند که از حداکثر توان خود باید استفاده کرده و طبق تاکیدات وزارت بهداشت به صورت مداوم و هفتگی دستگاه‌های خود را به لحاظ بهداشتی به روز نماید.

یادداشت

اگر قصد ورود به بازار روسیه و صادرات نمک را دارید با ما تماس بگیرید
۰۹۱۲۹۳۸۰۱۸۸
حسینی

البته محصولات تولید شده در ایران قابلیت صادرات به بزرگترین کشورهای دنیا را دارد ولی استاندارد کشور روسیه برای واردات نمک بسیار سخت گیرانه است لذا برای صادر کنندگان محدودیت هایی را قائل شده‌اند.

معدن سنگ نمک

خرید سنگ نمک گرمسار

در مورد خرید سنگ نمک همواره توجه داشته باشید که تنها عامل کیفیت تضمین کننده خریدی موفق نخواهد بود و نوع بارگیری بسیار مهم است.

مجموعه هالیتو همواره موقع بارگیری یکی از کازشناسان سنگ نمک خود را بر بالای هر بارگیری به عنوان ناظر می‌گذارد چرا که بار توسط لودر بارگیری می‌شود و ممکن است راننده ناخواسته سنگ نمک بی کیفیت را نیز بار بزند لذا برای جلوگیری از این مشکل ما همواره یک ناظر جهت هر بارگیری داریم و این رویه را برای سالهاست که ادامه داده‌ایم.

معدن سنگ نمک

این روش بسیار وقت گیر و هزینه بر است به همین دلیل هیچ کس این روش بار زدن را در پیش نمی‌گیرد و اصطلاحا همه سنگ نمک را لودری بار می‌زنند.

یادداشت

نتیجه زحمت و تلاش ناظران ما جهت بارگیری، تداوم خرید مشتریان داخلی و خارجی مجموعه سنگ نمک هالیتو است که سالهاست افتخار همکاری با آنها را داریم.

معدن سنگ نمک

برای خرید خالص ترین نوع سنگ نمک گرمسار با ما تماس بگیرید به شما اطمینان می‌دهیم یکبار که با ما کار کنید مشتری همیشگی ما خواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید