فروش سنگ نمک صنعتی بدون واسطه

فروش سنگ نمک صنعتی

فروش سنگ نمک صنعتی با قیمت بسیار استثنایی و رقابتی و در دانه‌بندی‌های مختلف بنا به نیاز مشتری در کیسه های لمینت آماده ارسال است. مشتریان می‌توانند انواع دانه‌بندی سنگ نمک اعم از شکری، شیلاتی، صدفی و پودری را سفارش دهند.

به لحاظ استفاده گسترده از سنگ نمک در صنایع تولید صابون، لاستیک سازی، دباغی و چرم سازی، احیای رزین و سختی گیری آب، تمامی این صنایع می‌توانند سنگ نمک و نمک مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و در سریع ترین زمان دریافت نمایند.

 

فروش سنگ نمک صنعتی

تفاوت سنگ نمک صنعتی با سنگ نمک خوراکی

در کل تفاوت عمده سنگ نمک صنعتی با سنگ نمک خوراکی در میزان خلوص و تصفیه نشدن آن است چرا که نمکهای خوراکی دارای خلوص بالای ۹۹ درصد، تصفیه شده و بسته به نوع استفاده یددار می‌باشند.

یادداشت

فروش سنگ نمک صنعتی بیشتر از نوع خوراکی آن است که دلیل اصلی آن گستردگی استفاده از سنگ نمک در صنایع می‌باشد

در مورد نمک صنعتی خلوص حدود ۹۵ درصد یا پایینتر و فاقد عملیات تصفیه می‌باشد. از نظر شکل ظاهری تفاوت چندانی میان نمک صنعتی و نمک خوراکی نیست.

اما باید گفت که فروش سنگ نمک صنعتی بیشتر از نوع خوراکی آن است چرا که بیش از ۷۰ درصد از سنگ نمک استخراج شده در صنعت استفاده می‌شود.

 

فروش سنگ نمک صنعتی

سنگ نمک صنعتی تحت عملیات‌های تولیدی قرار نگرفته و از پالایشگاه‌های مخصوص هم عبور داده نمی‌شود. به همین دلیل است که فروش سنگ نمک صنعتی برای مصارف خوراکی توصیه نمی‌شود.

نحوه به دست آوردن سنگ نمک صنعتی

درباره استخراج و به دست آمدن سنگ نمک صنعتی چیزی می‌دانید؟ مشخصات سنگ نمک صنعتی چیست که آن را از نمونه سنگ نمک های خوراکی متمایز ساخته است؟ آیا می‌توانید چند مورد از  استفاده‌های سنگ نمک صنعتی را مثال بزنید؟ نمک‌های موجود در بازار، از دو روش به دست می‌آیند.

یادداشت

نمک از دو روش تبخیر آب دریا و سنگ نمک به دست می‌آید

یکی تبخیر آب دریا و دیگری استخراج سنگ نمک از معادن. هر دو نمکی که از دریا و معادن به دست می‌آید، اغلب به صورت سنگی بوده و به همین دلیل می‌بایست طی مراحل و عملیات تولیدی، به نمک خوراکی تبدیل شود.
در این میان، سنگ نمک به دلیل خواص و فواید بسیاری که دارد و همچنین عناصر مفیدی که در آن یافت می‌شود، نه تنها برای تهیه نمک خوراکی و یددار مورد استفاده قرار می گیرد که در صنعت نیز بسیار پر استفاده است.

فروش سنگ نمک صنعتی

فروش سنگ نمک صنعتی در بخش خوراکی نیز رواج دارد اما همانطور که قبلا گفته شد از سوی وزارت بهداشت مجوزی برای این کار صادر نشده است.

چرا از سنگ نمک در صنعت استفاده می شود؟

نمک از دوران اولیه تاکنون نقش بسیار مهمی در زندگی انسان داشته است. نمک تاثیر بسزایی در بهبود دستگاه گوارش دارد و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. در این مورد این مقاله را مطالعه کنید.

در انرژی درمانی نیز از سنگ نمک استفاده فراوانی می‌شود که اکثرا به اشکال بسیار زیبا و در قالب آباژور سنگ نمک به فروش می‌رسد که در این صفحه می‌توانید نمونه کارهای ما را ببینید.

 

فروش سنگ نمک صنعتی

همین دلایل و علاوه بر آن خواص بسیار زیاد نمک و سنگ نمک در گند زدایی و پاکسازی و ضدعفونی کردن، سبب شده در صنعت کاربرد سنگ نمک فراوان باشد.و فروش سنگ نمک صنعتی در این بخش زیاد باشد.

همانطور که گفته شد فروش سنگ نمک صنعتی در بخش صنایع به دلیل استفاده فراوانی که دارد بسیار زیاد است.

صنایعی که فروش سنگ نمک صنعتی در آنها زیاد است

  • صنعت دباغی و چرم سازی
  • حفاری چاه‌های نفت و گاز
  • تولید انواع صابون و شوینده ها
  • تولید کلر
  • تولید لاستیک
  • تولید آلومینیوم
  • سختی گیری، احیای رزین، دیگ بخار تصفیه آب و غیره

خوشبختانه کشورمان ایران به دلیل دارا بودن معادن عظیم سنگ نمک نه تنها نیازی به واردات نمک نداشته که خود جزء صادرکنندگان این حوزه به شمار می‌آید.

در ادامه به تفصیل در مورد کاربرد سنگ نمک در صنایع فوق صحبت خواهیم کرد.

فروش سنگ نمک صنعتی

میزان فروش سنگ نمک صنعتی در صنعت چرم سازی

باید گفت فروش سنگ نمک صنعتی در صنایع دباغی و صنعت چرم سازی بسیار بالاست. همانطور که می‌دانید در صنعت دباغی پوست حیوانات(اکثرا گاو) را جهت تولید چرم آماده می‌کنند. برای اینکه پوست دباغی شده و آماده تبدیل به چرم شود باید آب اضافی از درون آن خارج شود و طی این مدت از فساد پوست جلوگیری به عمل آید.

برای این منظور از نمک صنعتی استفاده می‌کنند که علاوه بر گرفتن آب اضافی پوست ،جلوی فاسد شدن پوست را هم می‌گیرد. نمکی که در این زمینه استفاده می‌شود حتما می‌بایست بدون ید باشد که سبب ایجاد لکه بر روی پوست نشود.

فروش سنگ نمک صنعتی

سنگ نمک در تولید کلر

در فرآیند تولید سودسوزآور و کلر معمولا از جیوه استفاده می‌شود، اما استفاده از جیوه اثرات زیان باری بر محیط زیست دارد. به همین منظور از جایگزین مناسب استفاده می‌شود.

در صنعت کلرآلکالی که وظیفه اصلی آن تولید کلر و سایر مواد قلیایی می‌باشد به جای جیوه از الکترولیز کردن محلول نمک استفاده می‌شود.

فروش سنگ نمک صنعتی

سنگ نمک در صابون سازی

برای ساختن صابون معمولا روغن خوراکی یا چربی حیوانات را با موادی مخلوط می‌کنند. این کار در فشار  و دمایی بسیار بالا صورت می‌پذیرد.

محلول به دست آمده صابون نیست و دارای ناخالصی است. به ناخالصی که در این محلول وجود دارد گلیسرول گفته می‌شود. گلیسرول می‌بایست از صابون جدا شود تا قابل استفاده باشد. برای این منظور از محلول بسیار غلیظ به دست آمده از نمک استفاده می کنند. محلول جدید فاقد گلیسرول است.

پس از آن مایع به دست آمده همان صابون است که در قالبهای مخصوص ریخته شده و با مواد معطر و رنگی مخلوط می‌شود و پس از فرآیند سرد کردن، روانه بازار می‌گردد.

فروش سنگ نمک صنعتی

نمک صنعتی در تولید لاستیک طبیعی

جهت تولید لاستیک از صمغ درختی به نام کائوچو استفاده می‌شود. برای به دست آوردن این صمغ می‌بایست شیرابه این درخت را جمع آوری کرد. برای اینکه این محلول فاسد نشود به ان آمونیاک اضافه می‌کنند.

فروش سنگ نمک صنعتی

در مرحله آخر برای به دست آوردن لاستیک، نمک را به این محلول اضافه می‌کنند که پس از آن لاستیک به شکل ماده‌ای سفید رنگ از آن جدا می‌شود.

کائوچوی طبیعی ماده اولیه تولید لاستیک طبیعی است که کشش فوق العاده زیادی دارد و با آن انواع و اقسام تیوپ و تایر ساخته می‌شود.

فروش سنگ نمک صنعتی

فروش سنگ نمک صنعتی به صنعت زیتون گیری

صنعت زیتون گیری یکی از صنایعی است که در شمال ایران بسیار رونق دارد. علت آن هم بسیار مشخص است چرا که درختان زیتون در ناحیه شمال کشور بسیار زیاد است.

در فصل زیتون گیری و جهت آماده سازی زیتون و تلخی‌ گیری زیتون، همواره تقاضا برای خرید سنگ نمک و نمک از این ناحیه بسیار زیاد است. عملیات زیتون گیری و تلخی گیری زیتون بدون حضور نمک امکان پذیر نیست.

به همین دلیل فروش سنگ نمک صنعتی، در موارد مرتبط با زیتون گیری بسیار زیاد است. برای تهیه مناسب‌ترین نوع نمک زیتون گیری با شماره پایین همین صفحه تماس بگیرید.

فروش سنگ نمک صنعتی

نمک در تولید آلومینیوم

آلومین که ماده اصلی تولید آلومینیوم است یک ماده بسیار سخت طبیعی است. این ماده دارای دمای ذوب بسیار بالایی است.(حدود ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد) آلومین شامل اکسیژن و آلومینیوم است. برای جداسازی این دو عنصر، آلومین را در نمک مذاب حل می‌کنند.

فروش سنگ نمک صنعتی

فرآیند ساخت آلومینیوم

آلومین پس از حل شدن در نمک مذاب، تبدیل به ماده‌ای با دمای ذوب پایین می‌شود(حدود ۹۶۰ درجه سانتیگراد). در آخر برای جدا کردن اکسیژن، یک جریان اکتریکی بسیار قوی را از این ماده به دست آمده عبور می‌دهند. ماده حاصله همان آلومینیوم است.

فروش سنگ نمک صنعتی

فروش سنگ نمک صنعتی به صنایع حفاری

در حفاری‌های شرکتهای نفتی در دریا جهت استحصال نفت و گاز همواره نمک صنعتی جزء جدایی ناپذیر این عملیات است.

در مواقعی که یک چاه نفت یا گاز در پهنه‌های آبی شناسایی می‌شود جهت حفر چاه برای رسیدن به نفت یا گاز، به مقدار بسیار زیاد نمک را به ناحیه حفاری اضافه می‌کنند. در قسمتی که حفاری صورت می‌گیرد پس از اینکه خاک آن قسمت با نمک به خوبی مخلوط شدند در هنگام حفاری از ریزش دیواره چاه جلوگیری می‌کند.

نمک صنعتی سایز شکری در صنعت نفت و حفاری استفاده بسیار زیادی دارد.

فروش سنگ نمک صنعتی

فروش سنگ نمک صنعتی جهت سختی گیری و احیای رزین

کارخانه‌ها و مراکز دارای رزین، جهت احیای رزین خود نیاز به استفاده از سنگ نمک بدون کلسیم دارند. به همین منظور می‌بایست از سنگ نمک با خلوص بالای ۹۹ درصد استفاده کنند که رزین خود را به خوبی احیا کنند.

تمامی مراکز و منازل دارای موتورخانه برای در امان ماندن تاسیسات از رسوبات حتما باید عملیات سختی گیری را هر دو هفته یکبار انجام دهند. پیشنهاد می‌شود این صفحه را ببینید.

 

فروش سنگ نمک صنعتی

همچنین جهت رسوب زدایی از دیگ بخار و بویلرها و نرم کردن آب سخت نیز از سنگ نمک استفاده می‌شود. سنگ نمک سختی گیر با خلوص بالا برای این کار مناسب است.

اما با این وجود سنگ نمک با خلوص پایینتر هم برای دیگ بخار و سختی گیر اگر استفاده شود مشکلی پیش نخواهد آمد. فروش سنگ نمک صنعتی برای سختی گیری در تهران با قیمت مناسب و تحویل سریع صورت می‌گیرد.

فروش سنگ نمک صنعتی

فروش سنگ نمک صنعتی در سریع ترین زمان و بدون محدودیت

کلام آخر،همانطور که در مطالب بالا گفته شد و مطالعه نمودید متوجه شدید که فروش سنگ نمک صنعتی در حوزه‌های مختلف و صنایع گوناگون بسیار زیاد است. اگر قصد خرید و فروش سنگ نمک صنعتی را جهت هر کدام از این صنایع دارید با ما تماس بگیرید.

یادداشت

تمامی تولید کنندگان در عرصه صنعت جهت تامین نمک صنعتی و سنگ نمک صنعتی خود شامل تخفیف ویژه خواهند شد

به شما اطمینان می‌دهیم فروش سنگ نمک صنعتی در مجموعه سنگ نمک هالیتو با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت صورت می‌پذیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید