سنگ نمک برای دام فروش عمده و خرده

سنگ نمک برای دام

سنگ نمک برای دام فروش عمده و خرده، سنگ نمک برای دام و سنگ نمک گاو و سنگ نمک دامداری از جمله پرفروشترین انواع سنگ نمک می‌باشند، جدول قیمت سنگ نمک برای دام را در پایین مشاهده می‌کنید.

قیمت سنگ نمک دامی

این لیست قیمت برای سفارشات ۲۵ تن به بالا می‌باشد برای اطلاع از قیمت سفارش های کمتر از ۲۵ تن تماس بگیرید.

لیست قیمت سنگ نمک دامی
نوع سنگ نمک قیمت هر تن
سنگ نمک سفید رگه دار ۴۵۰۰۰۰
سنگ نمک سفید یک دست ۷۵۰۰۰۰

 

سنگ نمک دام و فواید آن برای دام و طیور

فواید درمانی و دارویی سنگ نمک از زمان های قدیم برای انسان به اثبات رسیده است که دلیل این امر وجود املاح مفید در سنگ نمک می‌باشد.

سنگ نمک دارای سه نوع خوراکی، تزئینی و صنعتی می‌باشد که انواع صنعتی آن برای تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ نمک برای دام

یادداشت

توجه داشته باشید سنگ نمکی که به اسم صنعتی یاد می‌شود منظور سنگ نمک هایی است که حالت طبیعی خود را دارند و هیچگونه عملیات تصفیه روی آنها صورت نگرفته است و از نظر میزان سدیم با یکدیگر متفاوت می‌باشند

بسیاری از بیماری های گوارشی که در دام ها رخ می‌دهد به دلیل تجمع میکروب هاست که در دهانه معده دام تجمع پیدا می‌کند و این میکروب ها همراه با آب و غذا وارد معده شده و برای دام مشکل ایجاد خواهند کرد.

چنانچه جهت تغذیه دام از سنگ نمک مرغوب استفاده شود این نمک به همراه جریان آب و مواد غذایی به دهانه معده دام می‌رسد و موجب از بین بردن میکروب ها و آنزیم هایی می‌شود که در دهانه معده دام جمع شده‌اند.

سنگ نمک برای دام

نمک با از بین بردن میکروب ها به درمان بیماری های گوارشی دام کمک می‌نماید و ضمن درمان بیماری های گوارشی نمک فواید دیگری نیز در دام  دارد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مصرف سنگ نمک توسط دام به جذب بهتر اسید های آمینه مصرف شده کمک می‌کند
  2. مصرف نمک به تنظیم مایعات موجود در بدن دام کمک می کند
  3. سنگ نمک دام بعنوان تقویت کننده عضلات داخلی مانند ماهیچه قلب عمل می‌کند
  4. سنگ نمک دام مقوی سیستم عصبی و هورمونی حیوان است

تصفیه سنگ نمک به نمک خوراکی موجب از دست رفتن عناصر مفیدی چون کلسیم، پتاسیم، منیزیم و مس می‌گردد، بنابراین بهتر است از سنگ نمک طبیعی برای تغذیه دام و طیور استفاده گردد که در بازار به سنگ نمک دام معروف است.

سنگ نمک برای دام

یادداشت

از آنجائیکه سنگ نمک دام بطور عمده در گاوداری ها استفاده می شود در اینجا لازم می بینیم در مورد اهمیت و نقش سنگ نمک در تغذیه گاو ها کمی توضیح دهیم

خواص سنگ نمک برای گاو

همانگونه که گفته شد، نه تنها انسان در برنامه غذایی خود به نمک نیاز دارد، دام و طیور هم لازم دارند تا از نمک در جیره خوراکی خود استفاده کنند. شاید به این فکر کنید که خواص سنگ نمک برای دام چه می تواند باشد؟ آیا سنگ نمک می تواند به درمان بسیاری از بیماری های رایج میان دام و طیور کمک نماید؟

سنگ نمک برای دام

استفاده از سنگ نمک در گاوداری

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که سنگ نمک یکی از خوردنی‌های ضد عفونی کننده به شمار می‌رود. بسیاری از بیماری‌های گوارشی که در بین انسان و یا دام‌ها رایج است، به دلیل میکروب‌هایی می‌باشد که در دهانه معده تجمع کرده و به همراه آب و غذا، وارد معده می‌شوند.

یادداشت

سنگ نمک ضد عفونی کننده بدن دام است

اگر نمک از نوع مرغوب به همراه آب و یا غذا برای مصرف دام در نظر گرفته شود، مسلما این آنزیم‌هایی که در ورودی معده جمع شده اند از بین برده و دیگر دام را دچار بیماری هایی گوارشی نمی کند.

سنگ نمک برای دام

فواید و خواص دارویی سنگ نمک برای دام عبارت است از:

  • تنظیم بدن به کمک تقویت سیستم عصبی و هورمون ها
  • جذب هرچه بهتر و بیشتر اسید های آمینه مصرفی دام توسط بدن
  • تقویت عضلات داخلی بدن از قبیل ماهیچه قلب
  • تنظیم کننده حجم مایعات موجود در بدن دام و حتی طیور

حال که پیرامون خواص سنگ نمک دام مسائلی را متوجه شدید، دانستید که چرا در جیره غذایی دام، از سنگ نمک استفاده می‌کنند.

سنگ نمک برای دام

نمک دادن به گوسفندان

به طور معمول جیره غذایی گوسفندان حاوی انواع مختلف مواد معدنی است ولی یک ماده طبیعی به نام نمک عموما جزو کمبودهای این جیره غذایی محسوب می‌شود.

خیلی از افراد برای این منظور از نمک های مختلفی مانند نمک پودری و نمک شکری در جیره غذایی دام استفاده می‌کنند.

نمک اگر به جیره غذایی اضافه شود سبب جذب بهتر سایر مواد معدنی و رشد سریعتر حیوان خواهد شد و اثرات آن بسیار زیاد و فراوان است.

سنگ نمک برای دام

یادداشت

نمک مورد استفاده در جیره غذایی گوسفندان معمولا نمک پودری است چرا که علاوه بر نرم بودن ارزانترین نوع نمک نیز می‌باشد

سنگ نمک برای گوسفندان

همانطور که قبلا بارها گفته‌ایم سنگ نمک در جیره غذایی دام اعم از گاو و گوسفند بسیار بهتر و اثر بخش تر از نمک است چرا که حیوان به صورت مداوم و بنا به نیاز بدن خود اقدام به مصرف سنگ نمک و لیس زدن آن می‌کند.

هیچگاه نگران مصرف بی رویه سنگ نمک توسط گوسفندان نباشید چرا که نمک اضافی از طریق ادرار دفع خواهد شد و علاوه بر آن دام می‌داند که نیاز واقعی او در هر نوبت مصرف چقدر است.

سنگ نمک برای دام

سنگ نمک دام بهتر است یا نمک

سنگ نمک دارای منیزیم، کلسیم، پتاسیم و عناصر مفیدی از این قبیل می باشد که ممکن است بخش اعظم آن با تصفیه شدن سنگ نمک و تبدیل آن به نمک خوراکی از بین برود. به همین دلیل است که دامداران و پرورش دهندگان طیور، از سنگ نمک طبیعی برای دام استفاده می کنند.

سنگ نمک برای دام

سنگ نمک برای رشد گاو بسیار موثر است

جالب است بدانید که نوعی نمک هم برای آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد که با سنگ نمک های صنعتی متفاوت می باشد و باید عاری از ید و مواد افزودنی از این قبیل باشد. زیرا ید موجود در نمک مناسب برای آبزیان می تواند سلامت آن ها را به خطر بیاندازد.

خرید سنگ نمک دامی

تمامی سنگ نمک ها مستقیما از معدن بارگیری شده و به قیمت درب معدن عرضه می‌شود و هیچگونه هزینه اضافی از سوی مشتری بابت بارگیری و ارسال دریافت نخواهد شد.

آیا می‌دانستید که سنگ نمک می‌تواند علاوه بر خواص درمانی که برای بدن انسان دارد، خواص دارویی زیادی هم برای دام و حتی طیور داشته باشد؟

سنگ نمک برای دام

می‌دانید که سنگ نمک از گذشته تا کنون، در موارد بسیاری کاربرد داشته و خواص درمانی آن برای برخی از بیماری ها انکار ناپذیر است.

یادداشت

سنگ نمک در گاوداری ها، دامداری ها و اصطبل ها استفاده فراوانی دارد

سنگ نمک از عناصر بسیار مفیدی تشکیل شده که هر کدام به نحوی می‌تواند به بدن کمک کند. سنگ نمک به سه نوع خوراکی، تزئینی و صنعتی تقسیم بندی می‌شود و هر یک به گونه ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یادداشت

پیشنهاد می‌شود برای اطلاعات بیشتر درباره سنگ نمک دامی این صفحه را ببینید

چرا گاوها نمک می خورند

یکی از مواد ضروری برای ادامه زندگی طبیعی بدن گاو، نمک می‌باشد. نمک به حفظ تعادل اسید پایه در بدن، عملکرد عضلانی، گوارشی و عصبی مناسب در بدن گاو کمک خواهد کرد.

برای مثال عنصری مانند کلرید سدیم به حفظ آب بدن در سطح مناسب، عملکرد مناسب سیستم روده و گوارش و همچنین به حفظ کلسیم محلول در خون کمک می‌کند.

کلر نیز به حفظ تعادل آبی بدن حیوان کمک می‌کند و در ترکیب هیدروکلریک سدیم در معده گاو کمک زیادی خواهد کرد. از سویی دیگر نمک خواص ضد باکتری دارد و از بروز بیماری های عفونی و باکتریایی در بدن گاو جلوگیری می‌نماید چون این ماده معدنی از طریق مصرف چمن و یونجه تامین نمی‌شود بنابراین لازم است آن را به مواد غذایی دام اضافه کنند.

سنگ نمک برای دام

یادداشت

کمبود عناصر معدنی در گاو منجر به ظهور علائمی می‌شود بنابراین سطح کلرید سدیم را باید در بدن گاو بطور دائم مورد بررسی قرار داد

کمبود عناصر معدنی می‌تواند موجب کاهش اشتها، ظاهر خسته و خشن دام، کاهش تولید شیر و چربی شیر، افزایش بیماری در گاو، اختلالات جنسی و ناباروری و کاهش کیفیت پوست حیوان گردد.

سنگ نمک گاوداری

همانطور که در بالا ذکر شد سنگ نمک دام از نوع صنعتی یا تصفیه نشده می‌باشد و دقیقا همان ماده ای است که گاو باید مصرف نماید.

نمک صنعتی دارای درجه خلوص کمتری در مقایسه با نمک خوراکی است و فاقد ید می‌باشد ولی همانطور که می‌دانیم نمک خوراک دام باید الزاما فاقد ید باشد.

سنگ نمک برای دام

نمک صنعتی کاربرد های بسیاری دارد برای مثال در:

  • تصفیه آب و فاضلاب
  • دامپروری و دامداری
  • برای احیای رزین و سختی گیری
یادداشت

کشورمان ایران از بزرگترین دارندگان سنگ نمک در دنیاست که در این میان سنگ نمک گرمسار با خلوص مثال زدنی شهرتی جهانی دارد

یکی از انواع سنگ نمک که در سراسر جهان بسیار پر فروش می باشد سنگ نمک هیمالیاست. سنگ نمک هیمالیا از نوع دامی در جهان بسیار شناخته شده و پر مصرف است.

سنگ نمک برای دام

البته مصرف این سنگ نمک در کشورمان ایران به دو دلیل معمول نیست:

  1. قیمت بسیار بالای هر تن سنگ نمک دامی هیمالیا
  2. قیمت ارزان سنگ نمک در ایران
یادداشت

البته یک نکته را همواره مدنظر داشته باشید سنگ نمک سفید سبب رشد بهتر و سریعتر دام خواهد شد در حالی که سنگ نمک قرمز چنین خاصیتی را ندارد چرا که علاوه بر سدیم حاوی مقادیر زیادی آهن است که برای دام مضر است

همچنین امکان صادرات سنگ نمک دامی هیمالیا به کشور مقصد مورد نظر شما امکان پذیر است.

سنگ نمک برای دام

سنگ نمک دامی هیمالیا یکی از پرفروش‌ترین انواع سنگ نمک در جهان

میزان نیاز گاو به سنگ نمک دام

همانطور که ذکر شد کلرید سدیم موجود در سنگ نمک نقش بسزایی در سلامت دام و کیفیت پوست، شیر و باروری گاو دارد. میزان نیاز گاو به کلرید سدیم به وزن بدن و میزان تولید شیر آن بستگی دارد.

برای مثال به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم وزن بدن ۵ گرم و در ازای تولید هر لیتر شیر ۴ گرم باید به میزان کلرید سدیم مصرفی اضافه شود البته میزان مصرف نمک به رژیم غذایی گاو و به کیفیت آب مصرفی برای گاو نیز  وابسته است.

سنگ نمک برای دام

یادداشت

نکته‌ای که باید حتما به آن توجه کنید اینست که در زمانیکه به گاو سنگ نمک می‌دهید حتما مطمئن باشید که گاو به آب دسترسی دارد چون برای حذف سدیم از بدن لازم است گاو آب بنوشد

سنگ نمک خوراک دام

سنگ نمک اثر مثبتی را بر سلامت انسان و دام دارد سنگ نمک مورد استفاده برای دام از نوع صنعتی می‌­باشد که مجموعه هالیتو این نوع سنگ نمک را به صورت سنگ نمک کلوخه سیاه، سنگ نمک کلوخه سفید رگه ­دار، سنگ نمک کلوخه سفید یکدست و سنگ نمک قالبی و برش خورده را برای بازار داخل و خارج از کشور با کیفیت و خلوص مناسب تولید و عرضه می‌کند.

اهمیت مصرف سنگ نمک در دام و طیور غیر قابل چشم پوشیست. در خارج از کشور سنگ نمک دام به شکل منظم و برش خورده مورد استفاده قرار می گیرد اما در داخل ایران سنگ نمک دام به همان شکل کلوخه و طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ نمک برای دام

دلیل این امر قیمت ارزانتر سنگ نمک کلوخه است که در ادامه به انواع مختلف سنگ نمک مورد استفاده برای دام و طیور اشاره خواهیم کرد:

سنگ نمک سیاه: سنگ نمک کلوخه سیاه ارزانترین نوع سنگ نمک دامی است و دارای عنصر سولفور است که فواید بسیاری برای بدن دارد. مجموعه هالیتو سنگ نمک کلوخه سیاه را به شکل طبیعی و برش نخورده و فاقد عنصر منیزیوم و کلسیم را به بازار داخل عرضه می‌کند و تعدادی از کشورهای خارجی نیز متقاضی این نوع از سنگ نمک می‌باشند.

سنگ نمک کلوخه سفید رگه دار: این نوع سنگ نمک بدلیل داشتن خلوص بالا (۹۶ درصد) فروش زیادی برای خوراک دام دارد و از بازار صادراتی خوبی نیز برخوردار است.

سنگ نمک برای دام

سنگ نمک کلوخه سفید یکدست: این نوع سنگ نمک از کیفیت بسیار بالایی در مقایسه با سایر انواع برخوردار است و بازار مصرف داخلی و خارجی بسیار خوبی دارد.

سنگ نمک قالبی و برش خورده: این نوع سنگ نمک از برش خوردن سنگ نمک درجه یک حاصل می شود و قیمت بالایی دارد به همین علت برای دامداران داخلی مقرون به صرفه نیست و آن را مورد استفاده قرار نمی‌دهند اما در بازار خارجی این نوع سنگ نمک طرفداران زیادی دارد و مجموعه هالیتو آن را برای بازار صادراتی تهیه و عرضه می‌کند.

سنگ نمک برای دام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید