قیمت سنگ نمک آبی رنگ

قیمت سنگ نمک آبی

قیمت سنگ نمک آبی رنگ، برای اطلاع از قیمت کافیست به جدول پایین نگاه کنید و از قیمت سنگ نمک آبی کریستالی گرمسار کلکسیونی، متوسط و کم رنگ مطلع شوید، فروش عمده نمک آبی گرمسار، صادرات سنگ نمک آبی به سراسر دنیا، خاص ترین نمونه موجود سنگ نمک آبی در ایران، امکان ارسال و تحویل در کشور مقصد.

معرفی نمک آبی

نمک آبی گرمسار در جهان بسیار شناخته شده است و به عنوان Persian blue salt از آن یاد می‌شود و در واقع معتبرترین نام در حوزه انواع نمک در جهان می‌باشد.

مردمان سایر کشورها علی الخصوص کسانی که در کشورهای اروپای غربی زندگی می‌کنند بیشتر با مقوله سنگ نمک آبی آشنا هستند و حتی بیشتر و پیشتر از بسیاری از ما ایرانیان با این محصول آشنا شده‌اند.

علی رغم اینکه معدن نمک آبی فقط در ایران می‌باشد اما با این حال افراد زیادی هستند که از وجود آن بی خبرند اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، نوشتار زیر را از دست ندهید.

قیمت سنگ نمک آبی

سنگ نمک آبی یکی از عجایب بسیار زیبای خلقت است که فقط در محدوده معادن شهر گرمسار قابل دستیابی است و به دلیل رنگ آبی آن همواره مورد توجه بوده است.

یادداشت

علی رغم اینکه بعضا ادعا شده سنگ نمک آبی در سایر نقاط جهان نیز وجود دارد اما تا کنون این ادعا رنگ واقعیت به خود نگرفته و این محصول کاملا ارگانیک فقط متعلق به کشورمان ایران است.

نمک آبی گرمسار که به صورت دقیقتر باید گفت نمک آبی رنگ گرمسار، حاصل کوبش سنگ نمک آبی است اما یک نکته بسیار جالب در این خصوص وجود دارد که سنگ نمک آبی پس از کوبیدن به سفید تبدیل می‌شود ولی می‌توان کماکان نقاط آبی رنگ را درون آن مشاهده کرد.

این مسئله یکی از راه‌های شناخت سنگ نمک آبی اصلی از تقلبی است چرا که عناصر پتاسیم پس از جدا شدن از یکدیگر نمی‌توانند مانند قبل رنگ آبی را به ما نشان دهند برای این منظور به تصویر زیر دقت نمایید.

قیمت سنگ نمک آبی

البته در ۱۵۰ سال اخیر که استخراج نمک از منابع کوهی و معدنی به مراتب آسان تر شد و جا به جایی آن با ماشین انجام شد، افزایش حجم استخراج نمک را به دنبال داشت و به نوعی از میزان تقاضا پیشی گرفت با این وجود قیمت نمک هم اندکی کاهش یافت ولی همچنان ارزش بالایی دارد.

اما سنگ نمک آبی از این مقوله خارج است چرا که به دلیل نایاب بودن قیمت بسیار بالایی دارد و اصلا سنگ نمک و یا نمک ارزانی نیست.

میزان استخراج سنگ نمک آبی به زحمت به ۱۰ تن در سال می‌رسد و در بسیاری از مواقع ۵ تن هم ممکن است به دست نیاید.

یادداشت

نمک آبی سبب کاهش استرس و افزایش شادی است

پتاسیم از مواردی می باشد که برای بدن اهمیت زیادی دارد و به نوعی رابطه مستقیمی با میزان شادی، استرس و عصبانیت در افراد می‌تواند داشته باشد که در صورت کمبود پتاسیم مواردی از جمله عصبانیت، استرس و افسردگی را برای فرد به دنبال دارد در نتیجه نیاز است که این مواد مغذی به میزان کافی به بدن فرد برسد.

سنگ نمک آبی هم سرشار از پتاسیم است به همین دلیل در خیلی از کشورهای اروپایی از آن به عنوان یکی از طعم دهنده های غذا استفاده می‌کنند.

ایران تنها کشوری می‌باشد که سنگ نمک آبی در آن وجود دارد ولی با این حال اکثر افراد در کشورمان با این نمک آشنایی ندارند.

قیمت سنگ نمک آبی

به بیان دیگر سنگ نمک های معمولی بعد از استخراج از معادن و با توجه به شرایط محیطی، میزان مواد معدنی موجود در آن ها با هم فرق می‌کند و بر همین اساس سنگ نمک های متفاوتی در طبیعت دیده می‌شود.

مثلا اگر آهن بالایی در سنگ نمک ذخیره شد باشد شاهد رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی خواهیم بود و اگر پتاسیم آن بالا باشد مانند همین مورد صحبت ما رنگ آبی را خواهیم دید.

اگر میزان ناخالصی سنگ نمک پایین باشد، سنگ نمک به مراتب شفاف تر بوده و به دنبال آن مزه شوری بیشتری خواهد داشت. در صورتی که در سنگ معدن رگه هایی با آبی و صورتی دیده شود، به دلیل تفاوت در میزان مواد معدنی آن هاست.

البته برخی از سنگ های نمکی هستند که تابع این شرایط نیستند و به دلیل خلوصیت بسیار بالا به هیچ رنگی گرایش ندارند و کاملا شفاف و مانند شیشه هستند که به سنگ نمک کریستالی یا سنگ نمک شیشه ای مشهور هستند و جزو دسته کمیابترین سنگ های نمکی قرار دارند البته نمونه های کمتر شفاف یا کدر کریستالی به هیچ وجه کمیاب نیست و بلکه فراوانی دارد اما نمونه شفاف آن همانطور که گفته شد بسیار کمیاب است.

قیمت سنگ نمک آبی

قیمت سنگ نمک آبی

قیمت خرید و فروش سنگ نمک آبی تحت تاثیر نوع کریستالی یا غیر کریستالی این کانی بسیار کم یابد به شدت تغییر می‌کند به طوریکه اگر سنگ نمک آبی گرمسار را در اختیار داشته باشید طبیعتا قیمت بسیار بالاتری نسبت به سنگ نمک آبی سمنان خواهد داشت.

البته اگر سنگ نمک آبی را برای کلکسیون شخصی و یا زیبایی بخواهید استفاده کنید طبیعتا داستان قیمت آن بسیار متفاوت خواهد بود چرا که باید قطعات بزرگ این سنگ نمک جدا شوند که قطعات بزرگ سنگ نمک آبی به دلیل کمیاب بودن بسیار گران هستند و برخی از افراد علاقمند فقط اقدام به خرید آن می‌نمایند.

یادداشت

تلفیق رنگ آبی روشن با رنگ سفید نیز در این سنگ نمک بسیار جذاب است، به همین دلیل برخی خریداران نوع دست چین شده آن را سفارش می‌دهند

البته نمونه‌های خوراکی سنگ نمک آبی به دلیل اینکه از رنگ آبی و سفید تشکیل شده قیمت مناسبتری دارند و همیشه به یاد داشته باشید سنگ نمک آبی پس از شکسته شدن و خرد شدن به رنگ سفید گرایش می‌یابد و نقاط آبی رنگ درون آن دیده می‌شوند.

قیمت هر کیلو ویژه صادرات مقدار موجودی نکته
سنگ نمک آبی پر رنگ کلکسیونی ۶۵۰۰۰۰۰۰ ۱۵ کیلو توجه داشته باشید که میزان موجودی سنگ نمک آبی و قیمت آن هیچگاه ثابت نیست
سنگ نمک آبی کریستالی متوسط ۳۷۰۰۰۰۰ ۵۰ کیلو
سنگ نمک آبی کریستالی معمولی ۲۸۰۰۰۰۰ ۱۵۰ کیلو
نکته

به یاد داشته باشید پر رنگ و یا کم رنگ بودن سنگ نمک آبی تاثیری در میزان خوراکی بودن آن ندارد و تمام گریدهای سنگ نمک آبی مصرف خوراکی دارند

بیشترین طرفدار سنگ نمک آبی کریستالی پر رنگ افرادی هستند که سنگ های گران قیمت را جمع آوری می کنند که اصطلاحا به کلکسیونی معروفند

خیلی جالب است بدانید کشورهایی مانند چین که انواع محصولات را کپی می‌کنند ولی به این سنگ نمک نزدیک نمی‌شوند چرا که می‌دانند مختص به ایران است و در جایی دیگر از دنیا قابل استحصال و استخراج نیست.

چرا نمک آبی رنگ شده است؟

پیشتر گفته شد که سنگ نمک آبی تاکنون فقط در معادن گرمسار و سمنان دیده شده که نتیجه نوع خاک و سابقه حرکات صفحات زیر زمینی در این منطقه طی ۲۰۰ میلیون سال گذشته است لذا این موارد موجب شده چنین سنگ نمکی در این منطقه قابل اکتشاف باشد!

یادداشت

برداشت سالانه سنگ نمک آبی به قدری کم است که از لفظ اکتشاف باید برای آن استفاده کرد چرا که ممکن است هر از چند گاهی در یک نقطه دیده شود

قیمت سنگ نمک آبی

 خواص نمک آبی

شاید شما فکر کنید که نمک آبی تنها به خاطر محدود بودن و کم بودنش معروف است در صورتی که واقعیت به گونه‌ای دیگر است شهرت سنگ نمک آبی علت مهم تری هم دارد و آن داشتن خواص بسیار فراوانش است و کمیاب بودن آن سبب افزایش قیمت بسیار زیاد آن شده است.

سنگ نمک آبی سرشار از پتاسیم کوهی و معدنی می باشد و به این عنصر، منیزیم، سدیم، کلر هم اضافه کنید که از عناصر بسیار پرکاربرد به شمار می‌روند.

وجود این عناصر در سنگ نمک مورد صحبت شبب شده ترکیب آن ها با هم اثرات شگفت انگیزی را به وجود آورد و به گفته مصرف کنندگان پس از چند روز استفاده از نمک آبی متوجه تغییرات شگرفی در بدن خود شده‌اند به طور مثال شادتر شده‌اند، فشار خونشان تنظیم شده، ضربان قلب بهتری دارند که شاید تعجب کنید ولی باید باور کنید که چنین چیزی حقیقت دارد!

قیمت سنگ نمک آبی

حالا در زیر به برخی دیگر از خواص بی نظیر سنگ آبی اشاره می‌کنیم:

  • پتاسیم موجود در نمک آبی از خواص بی نظیر آن می باشد که به تنظیم ریتم قلب کمک زیادی می‌کند.
  • از آنجایی که در نمک آبی کلر وجود دارد، توصیه می‌شود برای افرادی که مشکل هضم غذا دارند، با خوردن نمک آبی مشکلشان تا حد زیادی حل می‌شود.
  • از دیگر فایده‌های این نمک به خوردن آن همراه با غذا می‌توان اشاره کرد که کلسیم زیادی را وارد بدن می‌کند و باعث محکم تر شدن استخوان بندی می‌شود.
  • گفته شده مصرف این نمک می‌تواند به جلوگیری از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری کند.
  • یکی دیگر از فواید بسیار جالب نمک آبی که سبب شده خصوصا در میان اروپاییان بسیار پرطرفدار باشد این است که مصرف مداوم یا روزانه آن باعث حالت شادی گونه و فرح بخش در انسان می‌شود و دفع کننده استرس است

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره شد ذکر یکی دیگر از کاربردهای این سنگ نمک نیز خالی از لطف نیست و آن هم به خاطر کمیاب بودن سنگ نمک آبی است که مورد علاقه کلکسیونرهاست و نمونه‌های پر رنگ آن معمولا به جای اینکه شکسته شود و مصرف خوراکی شود در اختیار مجموعه داران قرار می‌گیرد.

البته برای فضاهای بسیار لاکچری و جهت استفاده تزیینی معمولا برخی از مشتریان این سنگ نمک را سفارش می‌دهند و تعداد زیادی از آن را در محلی مشخص درون ظروف مخصوص قرار می‌دهند که جلوه بسیار زیبایی دارد ولی طبیعتا می‌دانید که نیازمند هزینه بالایی است.

قیمت سنگ نمک آبی

یکی از دوستان من که سفری به اروپا داشت تعریف می‌کرد برای صرف شام به یکی از رستورانهای بسیار معروف رم رفته و در کمال تعجب دیده یکی از آپشنهای آن رستوران، حضور نمک آبی بر روی میز غذاست به همین علت آشپزان بسیار حرفه‌ای برای داشتن طعمی متفاوت در غذای خود از نمک آبی استفاده می‌کنند.

انواع نمک کمیاب در دنیا

علاوه بر نمک آبی ایرانی که طرفداران زیادی دارد، نمک هایی دیگری در دنیا وجود دارد که آشنایی با آن ها خالی از لطف نمی باشد. البته ممکن است همه آن ها طبیعی نباشند ولی نمک های نایابی هستند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

نمک صورتی هیمالیا:  نمک صورتی هیمالیا که از رشته کوه های هیمالیا واقع در کشور همسایه ما پاکستان به دست می‌آید از نمک های مشهور در دنیاست ولی به هیچ وجه کمیاب نیست و هر زمانی که شما قصد خرید هر مقداری از این سنگ نمک و یا نمک آن را داشته باشید فی الفور برای فروش حاضر است حتی اگر سفارش شما بیش از ۱۰۰۰ تن در ماه باشد!

نمک قرمز هاوایی: نمک قرمز هاوایی به عنوان یکی از نمک های کمیاب در سواحل هاوایی به دست می‌آید ولی رنگ این نمک هم به خودی خود قرمز نمی باشد و بعد از ترکیب با خاک رس و سایر افزودنی ها به دست می‌آید. در این نمک استفاده از اکسید آهن زیاد است و نمک قرمز و خاکستری هر دو از نوع دریایی می باشند. در صورتی که سنگ نمک آبی گرمسار از کوه و معدن به دست آید.

نمک خاکستری: نمک خاکستری نمکی است که به روش سنتی و فقط در کشور فرانسه و در قسمت ساحل بریتین تولید می‌شود.

این نمک نیز به شکلی مخصوص با خاک رس ترکیب می‌شود و در نتیجه رنگ آن به خاکستری تبدیل می‌گردد.

قیمت سنگ نمک آبی

بازار فروش سنگ نمک آبی

معدن های نمک از جمله این معادن می باشد که سنگ نمک در درون آن ها جای دارد و سنگ نمک آبی یکی از انواع نمکی به شمار می رود که استخراج آن در شهر گرمسار اتفاق می‌افتد و نمک آبی در هیچ جای دنیا غیر از ایران مشاهده نشده و وجود سنگ نمک آبی گرمسار یک شگفتی در جهان محسوب می شود.

یادداشت

اطلاعات بیشتر درباره نمک آبی را در این صفحه بیابید

بازار فروش سنگ نمک آبی امروزه در کشورهای آمریکایی و اروپایی بیشتر رونق دارد و پتاسیم فراوان موجود در سنگ نمک آبی موجب آرامبخشی به اعصاب و روان انسان می شود به همین دلیل افراد زیادی این سنگ را در این کشورها تهیه و استفاده می‌کنند.

قیمت سنگ نمک آبی

فروش سنگ نمک آبی

از آنجایی که رگه هایی از سنگ نمک آبی و صورتی در معادن نمک پیدا می شود که همین موضوع تناژ استخراج نمک آبی را کاهش داده و کمتر از سنگ های معمولی کرده است. در همین راستا، از آنجایی که نمک آبی کمیاب می باشد، باعث بالا بودن قیمت فروش آن در بازار جهانی شده است.

پیشنهاد

پیشنهاد می‌شود خرید سنگ نمک آبی را نیز ببینید

قیمت سنگ نمک آبی

این نمک را در بازار فروش، یک نمک گران قیمت و لوکس می‌دانند و تعیین قیمت آن به میزان خرید و مقدار موجودی آن بستگی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید