فروش سنگ نمک صادراتی

,
سنگ نمک صادراتی

فروش سنگ نمک صادراتی، صادرات سنگ نمک قرمز، نارنجی و آبی، صادرات نمک خوراکی و نمک صنعتی، بسته بندی ۵۰ کیلویی و جامبو بگ، ارائه گواهی بهداشت جهت کشور مقصد، ارائه کمترین نرخ حمل دریایی و زمینی.

ویژگی های بازار صادرات سنگ نمک ایران

بازار صادرات سنگ نمک با بسیاری از اقلام متفاوت است چرا که امکان ارسال سنگ نمک به صورت فله و یا درون کیسه جامبو و یا کیسه‌های کوچک ۵۰ کیلویی برای هر سفارش وجود دارد و از طرفی حمل این محصول با کیسه و بدون کیسه بسیار متفاوت است.

درست است که سنگ نمک جزو دسته سنگ های معدنی به حساب می‌آید اما بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند که این محصول را درون کیسه تحویل بگیرند و بسیاری از تفاوتها از همین نقطه آغاز می‌شود.

علی رغم اینکه شاید کمتر سنگ معدنی را بتوان یافت که درون کیسه بسته بندی شود اما سنگ نمک به دلیل ذات خوراکی بودن، از این قضیه مستثناست!

صادرات سنگ نمک

از آنجا که این موهبت الهی به میزان بسیار زیادی در ایران وجود دارد لذا کشور ایران از تامین کنندگان بزرگ سنگ نمک در دنیاست.

یادداشت

ایران در زمینه استخراج سنگ نمک و تامین این ماده معدنی جزو ۱۰ کشور اول دنیاست اما در زمینه تولید نمک که مجموعا شامل نمک دریایی و سنگ نمک می‌شود رتبه بیستم را در دنیا دارد

در زمینه صادرات نمک کشورهای چین، آمریکا و هند با اختلاف بسیار زیاد در رتبه های اول تا سوم قرار دارند که البته ارتقاء جایگاه این کشورها بیشتر به حوزه تولید نمک دریایی بر می‌گردد.

بازار صادرات سنگ نمک ایران کدامند؟

باید توجه داشته باشید که بازارهای هدف در هر محصول تعیین کننده خط مشی تولیدکنندگان در هر زمینه‌ای است و در خصوص سنگ نمک نیز همین مورد اخیر صدق می‌کند اما یک نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که صادرات نمک با صادرات سنگ نمک بسیار متفاوت است!

در اصطلاح بازاری و عامیانه ممکن است سنگ نمک را هم همان نمک بدانند ولی در واقعیت فروش و بازاریابی، این دو محصول کاملا با یکدیگر متفاوت هستند برای آشنایی بیشتر به مثال زیر توجه کنید.

مثلا در زمینه صادرات نمک ایران خریداران عمده این محصول کشورهای عراق، امارات، افغانستان هستند اما در خصوص سنگ نمک این موضوع کاملا متفاوت است و کشورهایی مانند روسیه، چین، هند، ترکیه نقش اصلی و تعیین کننده دارند.

صادرات سنگ نمک

در صادرات سنگ نمک ، صنایع معدنی از جمله مواردی است که به رشد و توسعه اقتصاد کشور کمک می‌کند و فرقی نمی‌کند که ماده معدنی، خام یا فرآوری شده باشد در صورتیکه قابل عرضه باشد می‌توان آن را صادر کرد همچنین رنگ ، کیفیت و درصد خلوص NACL از جمله مسائلی است که وجه تمایز میان معادن در شهرهای مختلف ایران است و بر صادرات نمک سنگی تاثیر مستقیم می‌گذارد.

یادداشت

صادرات سنگ نمک امری بسیار دشوار است و بامقوله صادرات نمک بسیار متفاوت است و نیازمند تخصص بسیار بالایی در شناسایی، بارگیری و ارسال محصول است

کشورهای وارد کننده نمک

شاید برایتان جالب باشد برخی اوقات بزرگترین تولید کنندگان یک محصول، ممکن است بزرگترین وارد کننده آن نیز باشند که این موضوع در خصوص نمک نیز وجود دارد.

دلیل اصلی این امر به تفاوت بسیار زیاد انواع نمک و سنگ نمک باز می‌گردد چرا که مصرف کنندگان با ذائقه‌های متفاوت هستند که عناصر اصلی تشکیل دهنده بازار می‌باشند و تاجران بر این اساس اقدام به واردات یا صادرات خواهند کرد.

برای آشنایی بیشتر به جدول و آمار زیر دقت کنید، آمار ارائه شده مربوط به سال ۲۰۱۹ است که بزرگترین وارد کنندگان نمک در دنیا را بر حسب میزان خرید دلاری نشان می‌دهد.

  • ردیف
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • نام کشور
  • آمریکا
  • ژاپن
  • آلمان
  • بلژیک
  • چین
  • کره جنوبی
  • کانادا
  • انگلستان
  • فرانسه
  • نروژ
  • خرید سالانه (میلیون دلار)
  • 745
  • 286
  • 244
  • 169
  • 168
  • 164
  • 150
  • 115
  • 98
  • 97
آمریکا
ژاپن
آلمان
بلژیک
چین
کره جنوبی
کانادا
انگلستان
فرانسه
نروژ

نکته جالب در این آمار حضور کشور آمریکا و چین است! چرا که این کشورها به ترتیب بزرگترین تولید کنندگان نمک در دنیا هستند اما در دیگر سو از بزرگترین وارد کنندگان نمک نیز می‌باشند که در این میان می‌توان به سنگ نمک صورتی یا همان سنگ نمک هیمالیا اشاره کرد که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد و تنها دارندگان آن هم کشورهای پاکستان و ایران می‌باشند لذا سایر کشورها مجبورند که از این دو کشور اقدام به واردات نمایند!

معرفی انواع سنگ نمک صادراتی

در ادامه مهمترین سنگ نمک های صادراتی بازار ایران و بازارهای بین المللی به حضور شما معرفی شده است.

سنگ نمک هیمالیا

نمک هیمالیا که به نام نمک صورتی نیز در ایران مشهور است بیشتر از کشور پاکستان استخراج می‌شود و به دست می‌آید اما از این نوع محصول به صورت سنگ نمک صورتی و یا همان سنگ نمک نارنجی نیز به وفور در ایران یافت می‌شود ولی نباید انتظار داشته باشید که فراوانی آن به اندازه سنگ نمک سفید باشد.

از سنگ نمک نارنجی برای ساخت انواع سنگ نمک تزیینی، آجر نمک، سنگ نمک آشپزی و مصرف خوراکی استفاده می‌شود که البته استفاده خوراکی از این سنگ نمک بیشتر مربوط به خارج از مرزهای ایران است و در کشورمان ایران اغلب استفاده غیر خوراکی دارد.

معدن نمک هیمالیا از یک لایه ضخیم بسیار تاشو و گسل تشکیل شده که این سازه زمین شناسی شامل هالیت کریستالی است که با نمک های پتاسیمی در هم تنیده شده و توسط مارن گچی پوشانده شده و با تخت های گچی و دولومیت با درزهای نادر از شیل روغن در هم آمیخته است.

صادرات سنگ نمک

نمک هیمالیا از نظر شیمیایی شبیه نمک معمولی سفره است اما معمولا به دلیل داشتن آهن بالا که نمک های معمولی فاقد آن هستند بسیار پرطرفدار شده است.

عمدتا به دلیل هزینه های تبلیغاتی کشور پاکستان ، نمک صورتی پاکستان تا ۲۰ برابر گرانتر از نمک معمولی است و بسیاری بر این باورند که این نمک از نمک معمولی سالم تر است ولی به دلیل سطح پایین بهداشت در مراکز بسته بندی کشور پاکستان، چندان روی سلامت آن نمی‌توان مانور داد لذا همیشه قبل از خرید نمک پاکستان این مسئله را باید مدنظر قرار داد.

 سنگ نمک آشپزی

سنگ نمک آشپزی پدیده جدیدی است و چند سالی است که استفاده از آن مرسوم شده و شاید تا ۱۰ سال قبل کسی حتی نامی از آن نیز نشنیده بود اما در ۳ سال اخیر بسیار فراگیر شده است.

در این شیوه قطعه ای بزرگ از سنگ نمک انتخاب می‌شود و در ابعاد بزرگ برش داده شده و پس از پرداخت به عنوان یک سنگ صفحه‌ای تخت مانند زمانهای بسیار دور که مردم بر روی وسایلی این چنینی پخت و پز را انجام می‌دادند بر روی آتش قرار می‌گیرد و از دیگر سو غذای مورد نظر نیز روی این تکه سنگ نمک طبیعی قرار می‌گیرد.

اتفاقی که در ادامه قرار است بیفتد این است که حرارت به ملایمت از طریق سنگ نمک، غذا را گرم می‌کند و از سویی دیگر مقداری از نمک خود را نیز به غذای ما تزریق می‌کند.

پس از آماده شدن غذای طبخ شده بر روی سنگ نمک متوجه طعم بینظیر آن خواهید شد به گونه‌ای که هیچگاه دوست ندارید غذاهای کبابی خود را بر روی چیز دیگری آماده کنید! اگر این مسئله را باور نمی‌کنید کافیست یکبار امتحان کنید تا متوجه طعم فوق العاده و متفاوت غذای خود بشوید.

صادرات سنگ نمک

سنگ نمک سفید

سنگ نمک سفید دارای درجه بندی های مختلفی است که به ۴ دسته کلی تقسیم می‌شوند و هر دسته بنا به کیفیت متفاوتی که دارند کاربرد ویژه خود را دارند.

سنگ نمک سفید اعلاء: این سنگ نمک جزو دسته سنگ نمک های خوراکی قرار می‌گیرد چرا که میزان خلوص بالای که ۹۹٫۵ درصد است بیانگر این مسئله است و همچنین برای صنایع مرتبط با تصفیه آب و احیای رزین نیز بسیار پرکاربرد است چرا که میزان کلسیم و منیزیم آن صفر می‌باشد و به طور کلی از سنگ نمک های بسیار شگفت انگیز محسوب می‌شود.

سنگ نمک سفید درجه یک: این سنگ نمک به صورت کلی سفید یک دست است اما مقداری منیزیم و کلسیم دارد و کیفیت آن به اندازه سنگ نمک اعلاء نیست اما از قیمت مناسبتری برخوردار است.

سنگ نمک سفید رگه دار یخی: این سنگ نمک نیز همانطور که از اسم آن پیداست جزو سنگ های سفید دسته بندی می‌شود اما درون خود رگه های تیره و بعضا قرمز نیز دارد و بیشتر مناسب مصرف خوراک دام است.

سنگ نمک سفید رگه دار یخی شکری: سنگ نمک یخی شکری مصرف دامی دارد و پس از شکسته شدن درون آن کریستال های  سفید رنگ است و از تمامی سنگ نمک های دیگر قیمت مناسبتری دارد.

صادرات سنگ نمک

سنگ نمک قرمز

سنگ نمک قرمز از جمله سنگ نمک هایی است که منابع آن محدود است و از طرفی ذخیره آهن بالایی دارد و به همین منظور در خیلی از کشورها بدون انجام هیچگونه عملیات تصفیه، آن را مصرف می‌کنند و بیشترین دلیل مصرف سنگ نمک قرمز برای رفع فقر آهن است.

جالب است بدانید در برخی از کشورها اگر نمک قرمز تصفیه شده باشد اصلا کسی آن را نمی‌خرد و الزاما باید سنگ نمک خرد شده و بسته بندی شده بدون فرآوری باشد چرا که باور آنها این است فقط در این صورت می‌توان بیشترین بهره را از این ماده طبیعی برد.

صادرات سنگ نمک

یادداشت

مجموعه سنگ نمک هالیتو بزرگترین تامین کننده سنگ نمک قرمز در ایران است

نمک خوراکی یا نمک سفره

رایج ترین نمک ، نمک معمولی سفره (نمک متقارن) است و این نمک معمولاً بسیار پالایش شده است به این معنی که به شدت غلیظ است و بیشتر مواد معدنی موجود در آن حذف شده است.

یکی از مضرات نمک های معمولی که به نمک سفره معروف هستند اضافه کردن آنتی کیک به آنهاست که موجب می‌شود نمک حتی در دراز مدت نیز به یکدیگر نچسبد و بیشتر جنبه بازاری موضوع در نظر گرفته شده و برای سلامتی بسیار مضر است.

از بیست سال قبل که کشورها به این نتیجه رسیدند برای کمبود ید و حل مشکل گواتر، باید ید را به نمک اضافه کنند، تقریبا در همه کشورها ید به نمک اضافه شد ولی از طرفی ترکیب ید و آنتی کیک ترکیب خطرناکی را ایجاد می‌کند که در سالیان اخیر این روند تغییر یافته است ولی در برخی از نقاط جهان کماکان تولید کنندگان نمک، آنتی کیک را به نمک اضافه می‌کنند که فوق العاده مضر و خطرناک است.

صادرات سنگ نمک

یادداشت

کیفیت نمک خوراکی تولیدی ما همواره خلوص بالاتر از ۹۹٫۲ درصد را دارد و محصولی کاملا صادراتی است.

صادرات نمک صنعتی

در این بخش به صادرات نمک صنعتی می‌پردازیم در ابتدا خوب است توجه داشته باشید نمک صنعتی به نمک‌هایی گفته می شود که عملیات تصفیه روی آنها انجام نشده باشد و بیشترین مصارف آن برای صنایع غیر غذایی است.

البته بیشترین حجم تولید نمک صنعتی برای ریختن  در جاده‌ها و نمک پاشی جاده استفاده می‌شود تا با ایجاد سطح رانندگی ایمن تر ، نه تنها برای رانندگان بلکه برای مردم عادی که از معابر در حال حرکتند مشکلی ایجاد نکند.

رقم دقیقی را نمی‌توان برای نمک جاده مشخص کرد اما حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد نمک در جهان، برای بهبود ایمنی در حمل و نقل عمومی و کاهش نقطه انجماد برف و یخ استفاده می‌گردد.

یادداشت

مجموعه سنگ نمک هالیتو بزرگترین تامین کننده نمک جاده در ایران با ظرفیت بارگیری هزار تن در روز است

نمک اغلب در جاده ها قبل از هوای غلیظ پخش می شود و به یک لایه سطحی از آب نمک امکان محافظت بیشتر در برابر یخ را می دهد.

علاوه بر مورد فوق، مصرف بسیار زیاد نمک در حوزه نفت و گاز نیز بسیار حائز اهمیت است و البته استاندارد مخصوصی را نیز می‌طلبد که عموما داشتن آنتی کیک، خلوص بالاتر از ۹۰ درصد و منیزیم کمتر از نیم درصد از شرطهای اصلی نمک حفاری است.

صادرات سنگ نمک

سنگ نمک صادراتی دام

یکی از سنگ نمکهای بسیار پرطرفدار جهت صادرات، سنگ نمک دام است چرا که در سایر کشورها سنگ نمک به صورت قالبی و برش خورده برای دام استفاده می‌شود. در کشورمان جهت پایین آوردن هزینه‌ها سنگ نمک به صورت فله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمک به عنوان مهمترین ماده معدنی مورد نیاز حیات وحش، حیوانات اهلی و حیوانات زمینی محسوب می‌شود اما اهمیت آن اغلب به نفع سایر مواد معدنی مهم نادیده گرفته می‌شود.

حیوانات دارای میل طبیعی به نمک هستند و این مسئله باعث می‌شود که از سوء تغذیه رنج نبرند و دارای سیستم ایمنی و تولید مثلی باشند به همین دلیل، نمک به عنوان بخشی اساسی و جدایی ناپذیر خوراک دام در همه کشورهاست.

صادرات سنگ نمک

معمولا عمده مشکل در صادرات سنگ نمک دامی، نبود بسته بندی مناسب و آماده نبودن سنگ نمک در اشکال برش خورده است چرا که در اکثر کشورها مرسوم است سنگ نمک را به صورت قالبی در آخور گاو و گوسفند قرار می‌دهند که بهتر بتوانند مصرف نمک هر حیوان را کنترل کرده و از سویی دیگر حمل و نقل و نگهداری سنگ نمک برش خورده بسیار راحت تر است.

در ایران به دلیل گرانتر بودن سنگ نمک دامی برش خورده نسبت به نوع معمولی، استقبال چندانی از این موضوع نمی شود اما بازارهای صادراتی کاملا متفاوت است و مشتریان به هیچ وجه سنگ نمک کلوخه را برای مصرف دامی در نظر نمی‌گیرند و همین امر سبب شده کشورمان ایران علی رغم پتانسیل بسیار بالا در بازار بین المللی تا حدی جایگاه خود را از دست داده باشد.

مجموعه سنگ نمک هالیتو برای اولین بار در ایران اقدام به تولید و برش سنگ نمک دامی دقیقا مشابه نمونه‌های صادراتی کشور پاکستان کرده است که این امر رضایت مندی مشتریان و خریداران خارجی را در پی داشته است.

سنگ نمک صادراتی

میزان استخراج سنگ نمک

به نظر شما، میزان تناژ استخراج سنگ نمک از معادن، در حدی است که بخشی از آن صادر گردد؟ معدن سنگ نمک، در تمامی کشورها وجود دارد. بسته به اینکه تعداد معادن سنگ نمک در هر منطقه چقدر است، میزان استخراج سنگ نمک هر یک از آن ها، مقادیر مختلفی را به خود اختصاص می‌دهد.

سنگ نمک صادراتی

اگر به لیست کشور های تولید کننده سنگ نمک دقت کنید، متوجه می شوید که ایران جزو ۲۰ کشور اول این لیست قرار گرفته است. پس به عبارتی، ایران می تواند یکی از قطب های اصلی تولید سنگ نمک در بازار جهانی به شمار رود.

سنگ نمک صادراتیمیزان تولید سالانه نمک در دنیا

در شهرهای مختلف ایران، معادن سنگ نمک وجود دارد. اما کیفیت، میزان خلوص و مسائلی از این دست که جزو گزینه‌های مرتبط با سنگ نمک می‌باشد، در تمامی مناطق یکسان نبوده و با توجه به شرایط متفاوت، سبب شده تا سنگ نمک های گوناگونی به دست آید.
یکی از شهرهای ایران که سنگ نمک مرغوب از آن استخراج می‌شود و علاوه بر تامین بازار داخلی، نیاز بازار جهانی را به بهترین نحو پاسخ می دهد، شهر گرمسار واقع در استان سمنان است.

سنگ نمک صادراتی

معدن سنگ نمک گرمسار

گرمسار که یکی از شهر های استان سمنان می‌باشد و دارای بهترین و وسیع‌ترین معادن سنگ نمک در ایران است. به دلیل مرغوبیت بالای سنگ نمک استخراجی از معادن سنگ نمک گرمسار، از این نوع سنگ نمک در بازار جهانی، به عنوان بهترین سنگ نمک یاد می‌کنند.
بیشترین استفاده از سنگ نمک گرمسار، تولید نمک خوراکی می‌باشد. زیرا درصد خلوص سنگ نمک گرمسار بسیار بالا بوده و به کارگیری آن در صنعت خوراکی بسیار به صرفه است.

سنگ نمک صادراتی

فروش نمک خوراکی گرمسار

امروزه خرید و فروش نمک خوراکی بسیار بیش از پیش حائز اهمیت است چرا که این ماده خوراکی در تمامی غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع جزء تفکیک ناپذیر غذای روزانه بشر به شمار می‌آید.

نمک علاوه بر اینکه استفاده خوراکی دارد در واقع در بسیاری از موارد دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد امروزه استفاده از نمک و سنگ نمک علاوه بر مصارف خوراکی برای تهیه انواع آباژورهای تزئینی و همچنین نما هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و ایران هم دارای معادن بسیاری است که بهترین معادن آن در استان سمنان و شهر گرمسار واقع شده است.

سنگ نمک صادراتی

نمک از متنوع ترین مواد خام و پایه‌ای است که از جمله اجزای جدایی ناپذیر صنعتی است و در کنار کاربرد های مختلفی که برای نمک خام به شمار می‌آید می‌توان به کاربردهای خوراکی آن اشاره کرد که در نهایت بی حد و اندازه هستند.

فروش نمک خوراکی و همچنین سنگ نمک یکی از شایع ترین موارد است از جمله این استفاده ها می‌توان در رنگرزی نخ و پارچه، شیشه های براق، پلاستیک های مدرن، شوینده ها، سرامیک ها، چرم طبیعی ، محصولات سلولزی ، فرآورده های دارویی و آرایشی اشاره کرد.

به دلیل تنوع کاربرد نمک، در تولید آن نیز چندین مدل تقسیم بندی وجود دارد از جمله تقسیم بندی های رایج نمک خوراکی می‌توان به نمک یددار و بدون ید تقسیم کرد همچنین نمک های مختلفی هم برای خوراک دام ها ارائه می‌شود که از نوع یددار و بدون ید هستند.

سنگ نمک صادراتی

یادداشت

ایران در زمینه فروش نمک خوراکی توانسته است خدمات بسیاری را به کشورهای همسایه بدهد ولی لازم است استاندارد نمک های صادراتی بسیار بالا باشد و این نکته ای است که برخی تولید کنندگان به آن توجه کافی نمی‌کنند

خواص سنگ نمک گرمسار

سنگ نمک گرمسار خالص ترین شکل نمک است که در تولید آن هیچ گونه مواد فرآوری شده، شیمیایی و مواد آلوده کننده محیط زیست به کار برده نشده است. از ۸۴ تا ۹۲ عنصر مورد نیاز بدن از جمله پتاسیم، آهن، کلسیم، روی، منیزیم، مس و … در سنگ نمک گرمسار موجود است البته نکته‌ای که وجود دارد این است که خواص گفته شده در سنگ نمک های مختلفی وجود یافته است به طور مثال سنگ نمک آبی پتاسیم بالا و سنگ نمک قرمز آهن فراوانی دارد.

سنگ نمک صادراتی

مهمترین مزایای مصرف سنگ نمک گرمسار عبارتند از:

۱-بهبود هضم غذا: یکی از مهمترین مزایای مصرف سنگ نمک، بهبود هضم غذا است. از سنگ نمک به عنوان یک راه طبیعی برای درمان درد و نارحتی‌های معده استفاده می‌شود.

۲-افزایش متابولیسم بدن: متابولیسم به مجموعه ای از واکنش‌های شیمیایی در بدن گفته می‌شود که در صورتی که افزایش و بهبود یابد، سلامت سلول‌های بدن حفظ و ارتقا می‌یابد. همچنین با افزایش سوخت و ساز، شاهد کاهش وزن و تناسب اندام خواهید بود.

۳- تعادل فشار خون: برای افراد دارای فشار خون بالا، استفاده از سنگ نمک به جای نمک به دلیل داشتن پتاسیم زیاد باعث تعادل فشار خون می‌شود.

۴-تقویت سیستم ایمنی بدن: مواد معدنی بی شمار موجود در سنگ نمک، با تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن باکتری‌های بیماری زا، از ابتلای افراد به انواع مختلف بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

۵-درمان سینوزیت: برای افرادی که دچار دردهای سینوسی در قسمت گلو، بینی، سر و لوزه‌ها به خاطر ابتلا به سینوزیت هستند، سنگ نمک آنها را درمان می‌کند. می‌توانید سنگ نمک را در آب گرم حل کنید و از بخور آن استفاده کنید.

۶-بهبود خواب: بر طبق نظر پزشکان بدن برای ریکاوری مناسب اعضای بدن و بهبود عملکرد آنها به روزی ۸ ساعت خواب برای استراحت نیاز دارد. سنگ نمک دارای ترکیباتی است که برای افرادی که دارای مشکلات کم خوابی و بی خوابی هستند، این مشکل آنها را حل می‌کند.

۷-تصفیه هوا: ترکیبات معدنی و مفید موجود سنگ نمک در صورت تبخیر می‌تواند هوای منزل را از وجود گازهای سمی، مواد آلرژی زا و آلودگی موجود در آن تصفیه و هوایی پاک و تمیز برای استشمام اعضای خانه فراهم کند.

یادداشت

سنگ نمک درمانی گرمسار مخصوص تولید آجر نمک و سنگ نمک تزیینی برای تصفیه هوا فوق العاده است

سنگ نمک صنعتی صادراتی

به دلیل اینکه سنگ نمک صنعتی که به استفاده کارخانه‌های تولیدی در می‌آید، کیفیت و درصد خلوص چندان بالایی ندارد و به همین دلیل است که نام صنعتی را به خود گرفته است.
البته علاوه بر اینکه از معدن سنگ نمک گرمسار، بخش اعظمی از سنگ نمک مصرفی در صنایع مختلف و همچنین تولید نمک خوراکی تامین می‌شود، دارای جاذبه های توریستی هم می‌باشد و سالانه تعداد زیادی ایرانی و توریستهای خارجی به این منطقه سفر کرده تا معادن سنگ نمک گرمسار را دیده و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

سنگ نمک صادراتی

از جمله سنگ نمک هایی که از معادن گرمسار استخراج شده و صادراتی محسوب می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. سنگ نمک سفید
  2. سنگ نمک آبی رنگ
  3. سنگ نمک های رگه ای

سنگ نمک صادراتی

صادرات نمک خوراکی

یکی دیگر از نمکهای بسیار پر مشتری جهت صادرات، نمک خوراکی است. اکثر کشورهای اطراف ایران به دلیل نداشتن منابع نمک، احتیاج به واردات نمک دارند. به همین دلیل مقادیر زیادی نمک خوراکی سالانه به کشورهای اطراف ایران صادر می‌گردد.

کشورهای حوزه خلیج فارس، عمان، عراق، افغانستان، آذربایجان و گرجستان از مقاصد اصلی صادرات نمک ایران است.

سنگ نمک صادراتی

صادرات سنگ نمک گرمسار

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، میزان تناژ استخراج سنگ نمک از معدن گرمسار، بسیار بالا می‌باشد. بیش از ۷۰ درصد از نمک ایران در گرمسار تولید می‌شود. بخشی از آن نیاز بازار داخلی را پاسخ داده و بخش دیگر به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

صادرات سنگ نمک از ایران به کشور های مختلف، می‌تواند ایران را در زمینه تولید سنگ نمک در بازار جهانی، مطرح نماید. از طرفی، درآمد ناشی از صادرات سنگ نمک به کشور های خارجی، می تواند به ارز آوری کمک زیادی نماید.

سنگ نمک صادراتی

کارخانه سنگ نمک سمنان

مجموعه سنگ نمک هالیتو به عنوان بزرگترین تامین کننده سنگ نمک در ایران، با داشتن ۲ کارخانه اختصاصی بسته بندی سنگ نمک، تمامی سفارشات را در اسرع وقت آماده و ارسال می‌کند.

بسته بندی سنگ نمک شامل سنگ های معدنی زیر است:

  • سنگ نمک سفید دارای ۴ کیفیت مختلف
  • سنگ نمک نارنجی
  • سنگ نمک قرمز

نمک صنعتی با ۵ نوع سایز متفاوت:

  1. نمک شکری مش ۱۱۰
  2. نمک پودری
  3. نمک شیلاتی یا نخودی مش ۸۰
  4. نمک صدفی مش ۱۲۰
  5. نمک صدفی مش ۱۳۰

برای خرید محصولات و سفارش سنگ نمک و همچنین ارائه مشاوره رایگان در خصوص صادرات سنگ نمک، در تمامی ایام هفته با ما تماس بگیرید همواره پاسخگوی شما هستیم.

صادرات سنگ نمک

همچنین می‌توانید به آسانی از طریق پیام رسان واتس اپ با شماره ذیل در تمامی ساعات شبانه روز به راحتی با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید